Avatar billede claped Nybegynder
21. april 2004 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udregningsformel i Filemaker Pro 5.5

Jeg har brug for hjælp til en formel der udregner følgende:

Der skal sammenlignes 4 tal fra 4 forskellige felter, hvor man skal finde det mindste tal, og trække det tal fra summen af de 4 felter. F.eks.:

A=15
B=20
C=25
D=10

Det mindste tal er altså i dette eksempel D. Summen af de 4 tal er 70. Herfra skal trækkes D=10, så det endelige resultat er 60. Så formlen skal groftsagt sammenlige de 4 tal og derefter kassere det mindste.

Jeg håber virkelig, at der er nogen derude, som kan hjælpe mig.
Avatar billede erik_rald Nybegynder
27. april 2004 - 14:38 #1
Du opretter tre nye calculationsfelter:
Sum = A + B + C + D
Min = Min (A ; B ; C ; D)
SumMinusMin = Sum - Min
Avatar billede claped Nybegynder
27. april 2004 - 16:58 #2
Hej Erik

Så simpel en formel, og så dog til så stor en hjælp. Tak for det.

Kan du hjælpe mig med en ting mere - hvordan giver jeg dig pointene? Sorry jeg har ikke brugt Eksperten.dk før.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. juni 2004 - 06:28 #3
claped>
Erik skal oprette et svar, som bliver aktivt, når du er logged ind.
Avatar billede claped Nybegynder
09. juni 2004 - 09:24 #4
Det fandt jeg ud af, men i mellemtiden havde Eksperten.dk haft servernedbrud, så spørgsmålet var væk i en kort periode, og jeg har ikke hørt fra erik_rald siden. Så snart han vender tilbage, så får han selvfølgelig pointene.
Avatar billede erik_rald Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:32 #5
Nu har jeg svaret .......

Du opretter tre nye calculationsfelter:
Sum = A + B + C + D
Min = Min (A ; B ; C ; D)
SumMinusMin = Sum - Min
Avatar billede claped Nybegynder
04. oktober 2004 - 13:47 #6
- så skal du selvfølgelig også have pointene.
Tak for hjælpen