Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
21. april 2004 - 09:31 Der er 9 kommentarer

konvetere 3ds til max

Jeg har et "lille" problem, jeg Viz Render vil kun merge filer fra .max og der ligger utrolig mange modeller i .3ds som jeg gerne vil bruge. Jeg ville være lykkelig hvis nogen kender et lille program, der kan gøre jobet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. april 2004 - 10:14 #2
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
21. april 2004 - 10:27 #3
Takker... men jeg kunne ikke finde noget?

Mit problem er at komme fra en 3D studie fil (.3ds) til en 3D studie MAX (.max)
Jeg kan ikke bruge Plugins, da jeg skal bruge .max filerne i den mini version af Autodesk VIZ, der hedder Viz Render og denne understøtter intet af det. Det eneste den kan er at merge .max scener/objekter.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. april 2004 - 10:52 #4
Hvorfor downloader du ikke Blender 3D, og et Phyton API?

Link til Blender 3d der er et freeware 3d program: http://www.blender3d.com/
Link til API'er: http://bane.servebeer.com/programming/blender/

/per
Avatar billede osborne Nybegynder
21. april 2004 - 14:05 #5
Jeg har set på flere muligheder, og dem jeg har fundet kræver desværre alle at man har licens til Max .. sikkert fordi .max ikke er et standard 3d format, men ejet og kontrolleret af Discreet. Men kan godt være jeg blot ikke har kikket grundigt nok, det lyder som noget der burde være lavet.

Hvis du ikke finder en løsning så kan jeg da godt konvertere en stak filer for dig vha. Max så du kan se hvordan resultatet bliver og om du kan bruge det.
Avatar billede osborne Nybegynder
21. april 2004 - 14:07 #6
.. og hvis du selv har adgang til Max så er det blot at bruge

File > Import > .3ds ..
File > Save as > .max

men det ved du sikkert allerede.
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
21. april 2004 - 14:38 #7
Osborne:

Ja, desværre. Jeg arbejder for et CADfirma, så jeg har alt, men jeg mangler et program der kan hjælpe vores arme kunder, når de finder en masse fede 3ds filer, men ikke kan åben dem. Det skal helst også være simpelt. :\

hoejrup:
Jeg har prøvet det, jeg kan ikke få den til at ekspotere til .max
Avatar billede osborne Nybegynder
21. april 2004 - 14:44 #8
Ok, det kan jeg godt se.

Hvad med at dit firma tilbød det som en service at konvertere disse filer for kunderne .. ud over at tjene lidt på det, kunne det også holde en god kontakt (og give lidt indblik i hvad de har gang i ;-)

Kunne skrive et lille Max script som automatisk konverterede alle .3ds filer i et givet katalog til .max automatisk
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
21. april 2004 - 14:48 #9
Osborne :

Sandt nok... det kunne være plan B, jeg er bare bange for at jeg får meget at lave. Og den lykkeligste slutning var nok også at selv kunne gøre det.

Vi skal have dem godt i gang med at bruge produktet og hvis jeg kan skubbe lidt support fra mig ville det også hjælpe lidt på det hele... men ellers en rigtig god ide... takker :)