Avatar billede f990634 Nybegynder
21. april 2004 - 07:03 Der er 10 kommentarer

bip lyd fra pc når den lukker ned

Jeg har lige taget en Harddisk og en cd brænder og 64mb ram klods ud af min kærestes PC og installeret XP geninstalleret xp på den. Men når jeg lukker den ned så kommer der en lang bip lyd. Jeg tænkte at det måtte være en fejlkode fra bundkortet, men jeg har ikke kunne finde nogle oplysninger om dem fra manualen som jeg fandt på producentens hjemmeside. Som en hurtig løsning tænkte jeg at jeg ville tage pc højtaleren af bundkortet, men det hjalp ikke(dog virkede biplyden kortere).
Bundkortet er et ECS K7SEM.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. april 2004 - 09:40 #1
her er lidt beep-forklaringer.. >> http://www.backside.dk/beep.php

du må prøve at kigge i bios, om der noget der skal slås fra el. til.. wake up on lan, el. lign.

her er en forklaring..O)
http://www.hwupgrade.com/bios/index2.html

et enkelt beep, er tit helt normalt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2004 - 11:14 #2
i bios kunne du jo Loade Default Setup.
Avatar billede f990634 Nybegynder
23. april 2004 - 13:37 #3
Det hjalp ikke at loade i default setup og det undre mig jo også at det er når den lukker ned at den siger bip.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2004 - 14:56 #4
ja, det lyder ikke helt normalt, men kan i leve med bippet?

hvorfor tog du ramblokken ud?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. april 2004 - 10:33 #5
beeper den stadig..O)
Avatar billede f990634 Nybegynder
29. april 2004 - 11:08 #6
Ja, den bipper stadig. Hvor udsender den lyden fra? jeg har jo koblet pc speakeren af. Jeg prøver at sætte de 64mb ram i igen og ser om det ændre noget.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. april 2004 - 11:37 #7
der sidder en højtaler inde i kabinettet, som er connected til mobo.O)
Avatar billede f990634 Nybegynder
29. april 2004 - 11:49 #8
Jammen det er jo den jeg har koblet af:-D så hvor den så kommer fra???
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2004 - 11:59 #9
kunne det tænkes at det er den indbyggede harware monitor der giver lyd fra sig

CHIPSET

SiS® 730S
Support AGP 2.0 specification
Integrated 4X AGP in SiS® 730S
Simple LPC I/O - SiS® 950/ITE8705
System Hardware Monitor: Integrated in SiS®®950/ITE8705
LAN: RealTek 8139C (optional)
AC97 Audio Codec : Compliant with AC97 2.1 specification
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2004 - 12:05 #10
har du prøvet at hente en ny bios?