Avatar billede surreal Nybegynder
10. februar 2001 - 20:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SMTP

Er det en måde man kan benytte SMTP komponenten sådan at man ikke skal bruge den samme mail server som email adressens domainnavn f.eks:

Hvis emailem er \"gylle@gylle.dk\" skal man bruge \"mail.gylle.dk\" for at der kan sendes emailen. Hvis ikke man bruger emailens egen mailserver står der at email adressen ikke kan findes. Er det bare sådan eller er der en anden mulighed??

På forhånd tak
Avatar billede koonz Nybegynder
10. februar 2001 - 20:27 #1
Jeg ved der findes nogle \"Gratis\" mailservere rundt om på nettet, det er bare aldrig lykkedes mig at finde en, hvis du finder noget må du meget gerne give mig en note
Avatar billede einstein6 Nybegynder
10. februar 2001 - 20:48 #2
Det er fordi næsten alle mail servere kræver password og oprettelse, men prøv smtp.mail.dk den er måske en mulighed...
Men ja hår du domænet gylle er der ikke så mange muligheder....men prøv smtp.mail.dk, af programmer ligger der mange på tucows men en smtp-server er ikke bare noget en privat person lave, udenfor et intranet..

@@Einstein@@
Avatar billede k_la Nybegynder
14. februar 2001 - 20:40 #3
Koonz:
Der findes en mailserver kalder \"Hermes\" som open source i Delphi (supporter SMTP og POP3)  - prøv at søge på www.winfiles.com eller email så sender jeg det hele.
Jeg har en modificeret version som har en POP3 reader, således at jeg kan læse min mailboks ved TD (med 5 emailadresser i samme boks)