Avatar billede boie-1 Nybegynder
20. april 2004 - 22:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere demotur med TOMTOM 2

hej

Fndes der i TomTom 2 en mulighed for at køre en demotur igennem med en hurtig hastighed, så man kan se om der er camping el. benzin stationer i det øjeblik man har behov for det, altså se sin planlagte tur igennem før den er kørt, med en hurtigere hastighed end demo tillader.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
20. april 2004 - 23:52 #1
Jeg mener hvis du ændre hastighederne på de enkelte vej katagorier i opsætningen bliver disse brugt i demo moden.
Men husk at når du ændre disse variabler ændre du også den måde som TT beregner ruten ud på.
Derfor hvis du har behov for at finde et eller andet sted, så brug POI til at finde det. Du kan evt gå ud i kort mode, vælge et sted på ruten tryk på ruten og vælg POI så katagori og vola nærmeste POI vises.
Håber dette kan bruges til noget
Avatar billede boie-1 Nybegynder
21. april 2004 - 00:08 #2
Der var sgu for hurtig jeg fik afvist den (det er første gang jeg prøver det), jeg ville lige skrive et par ord først, jeg har prøvet at sætte farten ned ad flere omgange da TOMTOM er fuldkommen vild med motorveje, jeg har sat mine hastigheder på vejene  ned og op men kan ikke se nogle forandringer, du skal faktisk sidde og kikke i næsten samme tid som du bruger til at køre turen, jeg havde forstillet mig en tur til Sverrige hvor man først kunne prøve at køre nogle demoturer for at se hvad der er af camping,seværdigheder og benzinstationer, for at tage et eksempel, det vil desværre tage for lang tid at køre demoer igennem, der må sku da findes en knap der "skal sku" det er sgu da kun et spørgsmål om at køre det hurtigere, altså DEMO, hvis det ikke kan gøres på anden måde en den du foreslår og som jeg selv har prøvet så skal du nok få the point
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
21. april 2004 - 00:23 #3
Det tror jeg desværre ikke der er. Men jeg har et andet forslag!!!
Gå ind på www.tomtom-user.dk dette er et forum der kun omhandler TT, derinde kan du måske få et andet svar ;-)
Avatar billede boie-1 Nybegynder
21. april 2004 - 19:03 #4
Ja, www.tomtom-user.dk har jeg været igennem for en uge siden, der fandt jeg ikke noget men det kunne være man skulle kaste spørgsmålet ind i deres forum, nej- jeg tror nok du har ret at det muligvis ikke kan gøres på anden måde, det er bare ærgeligt.
Avatar billede axb Nybegynder
22. april 2004 - 18:57 #5
Jeg gør det, som du forespørger, ved først at planlægge ruten, og derefter gå over i MAP, hvor jeg jo kan zoome ind og ud, som jeg har lyst, og dermed "køre" igennem ruten meget hurtigere end demoen.
Pas på ikke at have for mange POI på, når du gør det, for de kommer let til at lappe over hinanden, hvis du ikke zoomer nok ind.