Avatar billede mrtest Nybegynder
20. april 2004 - 20:44 Der er 6 kommentarer

Problemer med send/modtagelse af fax på pc

Hej eksperter!

Jeg har et par problemer med at sende og modtage fax via min comp, og vil gerne høre om nogen herinde har oplevet lignende problemer eller ved hvad fejlene skyldes.

Jeg bruger det i windows2000 indbyggede faxprogram, hvilket for så vidt også virker fint og efter hensigten, men har det problem at hver gang jeg opstarter eller genstarter comp’en, så kan jeg ikke sende og modtage fax uden først at åbne og derefter lukke et vindue, som relaterer til ting på computeren som har med fax at gøre (f.eks. vinduet fax i kontrolpanelet, eller styring af faxenheder)

Ligeledes oplever jeg også, at selvom statusovervågningen ved send/modtagelse af fax er sat til at blive vist, så kommer overvågningen uanset ikke op når der sendes og modtages.

I starten havde jeg ikke disse problemer, men hvad pludseligt er opstået for ca. en uges tid siden.

Kigger jeg i systemloggen under programmer, så har jeg en fejlmeddelelse som altid optræder når comp’en startes og som lyder: COM+ Event System kunne ikke oprette en forekomst af abonnenten {6295DF2D-35EE-11D1-8707-00C04FD93327}. CoCreateInstanceEx returnerede HRESULT 8000401A.

Kan dette have noget med sagen at gøre, eller har nogen herinde ideer til hvad årsagen netop kan være?
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. april 2004 - 20:56 #1
her er en microsoft forklaring på problemet http://support.microsoft.com/?kbid=289650
Avatar billede mrtest Nybegynder
20. april 2004 - 21:02 #2
Tak cp1, og den kigger jeg lige på med spænding og vender derefter tilbage
Avatar billede mrtest Nybegynder
28. april 2004 - 11:31 #3
Det var desværre ikke fejlmeddelelsen i systemloggen som er årsag til mit problem omkring fax :o(
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. april 2004 - 11:54 #4
okay så og øv...(det havde jo været så nemt ikk ;)her er en side hos MS
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;226010 ,ved ikke om det ka hjælpe :/
Avatar billede mrtest Nybegynder
28. april 2004 - 12:29 #5
Uhhhh det ser ellers ud til at være noget af det rigtige! MEN her op til weekenden blev jeg faktisk så træt af det hele, at jeg skiftede fra win2000 til nu XP, hvilket heldigvis løste næsten alle mine problemer bortset fra, at faxovervågningen stadig ikke vises når jeg sender og modtager fax... Faktisk vildt underligt, for jeg formaterede endda hardisken inden jeg installerede XP.
Jeg prøvede lige, at søge hos microsoft på det samme problem vedr. XP istedet for win2000, men kunne selvfølgelig intet finde! Men måske du har mere tjek på det end jeg, og såfremt så kunne det tyde på at der snart er points i luften til dig :o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. april 2004 - 13:06 #6
jeg ve sq ikke rigtigt... de er någet sparsomme med deres oplysninger men kig her http://search.microsoft.com/search/results.aspx?View=en-us&p=1&c=2&st=b&qu=Fax+in+Windows+xp&na=33&cm=512