Avatar billede lommelola Nybegynder
20. april 2004 - 17:34 Der er 8 kommentarer

Opsætning af ZyDAS WLAN på Win2003

Jeg har købt en (ZD1201)IEEE 802.11b USB Adapter så jeg kan køre min WIN 2003 server trådløst med min Linksys router.

Problemet ligger i at jeg ikke kan komme på netværket med serveren.

Linksys routeren er sat op til at at køre med WEP. Jeg prøver at koble på med ZyDAS Lan Configuration Tool.
Det virker også som om at jeg kommer på netværket når jeg beder den om at komme på skriver den også Connected To Access Point, men jeg kan ikke finde serveren på netværket.

Hvis jeg skriver ipconfig/all får jeg følgende:

Windows IP Configuration

Hostname ........................: server
Primary Dns Suffix ..............:
Node Type .......................: Hybrid
Ip Routing Enabled...............: No
WINS Proxy Enabled ..............: No

Ethernet adapter Wireless Network Connection:

Cennection-specific DNS Suffix ..:
Description......................: (ZD1201)IEEE 802.11b USB Adapter
Physical Address.................: 00-A0-C5-00-11-2F
DHCP Enabled.....................: Yes
Autoconfiguration Enabled........: Yes
Autoconfiguration IP Address.....: 169.254.213.250
Subnet Mask......................: 255.255.0.0
Defoult Gateway..................:

Enyone??
Avatar billede kenp Novice
20. april 2004 - 18:00 #1
hejsa sorry for spam! men den bruger her mangler driveren til sådan noget som du har (kan i ikke finde ud af hvordan du kan hjælpe ham med at få den) http://www.eksperten.dk/spm/491136
Avatar billede kenp Novice
20. april 2004 - 18:01 #2
Den har ihvertfald ikke fået en ip-adresse! prøv at slå wep fra også prøv om det så ikke lykkeds lidt bedre, om ikke andet så den kan komme på nettet.
Avatar billede trouble Praktikant
20. april 2004 - 18:49 #3
Unskyld men jeg mangler lige driveren til zydas usb sticken. Kunne du evt sende den over msn.? Brugernavn: messenger@m-oster.dk eller maile på den samme adresse? På forhånd tak
Avatar billede trouble Praktikant
21. april 2004 - 16:09 #4
Jeg har ikke den store erfaring med en router, men jeg havde et ligende problem med mit linksys accesspoint og zydas usb stick.(Mangler desperat driveren....) Prøv at gå i Egenskaber for Wireless network connection vælg fanebladet "wireless networks" Og uncheck "use windows to configure my wireless connection". Brug derefter "Zydas wireless lan configurationtool, installeres med driveren", Til at configurere wep. I mit tilfælde skulle definere om jeg brugte 64 el. 128 bit kryp. Derefter skrev jeg key1 ind og valgte save. Så virkede det for mig...
Avatar billede lommelola Nybegynder
21. april 2004 - 17:49 #5
Jeg har lige lagt driveren ud da jeg kan se der er mange der mangler den http://dickow.beer-nutz.dk/p/ZyDAS_Driver.zip
Avatar billede lommelola Nybegynder
21. april 2004 - 17:56 #6
Så kom den da et skridt vidre, men nu står den bare og logger af og på :(
Avatar billede kenp Novice
21. april 2004 - 18:01 #7
hvad siger den? prøv at slå ieee 801.xx godkendelse fra på kortet
Avatar billede lommelola Nybegynder
22. april 2004 - 14:58 #8
Den står og skifter mellem Not Connected og Invalid Address, hvis jeg så prøver repair funktionen siger den:

Windows Cannot renew IP addresss from DHCP server. Instead, an automatic private address will be used to connect computers within the same private network.

Nu står den så og skifter melle Enabled og Wireless connection unavalible.