Avatar billede sorteplov Nybegynder
20. april 2004 - 15:57 Der er 8 kommentarer

Flash MX 2004 Pro og video

Hej

Jeg laver i øjeblikket en del Flash-projekter med video i til projector format (Win .exe og Mac projector). Fint hvis videoen kun er 100x100 pixels, men så snart videoen bliver meget større halter de fleste computere gevaldigt - flimrende billede, hakkende billeder og ingen lydsynkronisering. Jeg har prøvet en hulens masse video formater - fra AVI, MPEG, FLV osv. men lige lidt hjælper det. Jeg burde vel egentlig lave projekterne i Director, men har pt. ikke lige tid til at sætte mig ind i et nyt program (+ betale 12-15000,- for Director). Er der nogen der har nogle gode tip ang. video afvikling i Flash til .exe of Projector format. Filerne skal afvikles enten fra brugerens egen HD eller fra CD-rom ?

Jeg søger nogle gode tip.
Avatar billede jakwag Nybegynder
20. april 2004 - 16:14 #1
Hej

Det kan hjælpe at sætte fps ned så den kun køre 15 eller 12 fps. Kvaliteten på filmen har osse noget at sige.

Desværre er det sådan at jo bedre kvalitet din film er, desto mere processor trækker den.

I følge refrence kan det i nogle tilfælde hjælpe at sætte debloking fra.

video.debloking = 1; // det vil sige fra altid

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
20. april 2004 - 16:15 #2
Flash er godt til mindre mængder video, men er ikke godt til store tunge video filer. Heller ikke selvom det er en projector. :(
Avatar billede sorteplov Nybegynder
20. april 2004 - 16:18 #3
Ok - lyder fornuftigt nok - det var også mit ræsonnement. Har du nogen erfaring med Director og store video filer ?
Avatar billede jakwag Nybegynder
20. april 2004 - 16:21 #4
Director er perfect til video (qiucktime). Det er ikke så svært hvis det kun er video du skal lave.
Avatar billede jakwag Nybegynder
20. april 2004 - 16:22 #5
... osse store filer. Director er lavet til at håndtere den slags.
Avatar billede sorteplov Nybegynder
20. april 2004 - 16:31 #6
Ok ... lige et sidste spm. Er der stor forskel på Actionscript og Lingo ?
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. april 2004 - 17:17 #7
Actionscript og Lingo
JA der er stor forskel, det er to froskellige syntaxer.
action er basically javascript. Lingo er helt sin egen...
(jeg har ikke pillet ved Lingo i 3-4 år nu, men dengang
var det noget irriterende *** :)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
20. april 2004 - 20:14 #8
Jeg vil helt klart foreslå at bruge swfstudio, som kan wrappe dine flashfiler og spille avi-filer gennem windows media playeren uden at folk kan se, at du bruger playeren.