Avatar billede jakoba Nybegynder
10. februar 2001 - 19:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Admin? 3 spørgsmål

1) Kunne man ikke lave en aftale med annoncørerne om at prisen for en bannervisning skal være proportional med responstiden på den der skodserver http://ad.dk.doubleclick.net/ bannerne bliver hentet fra?
  Det ville udjævne eksperten.dk\'s reklameindtægt ved at kompensere (lidt) for de brugere der går andetsteds hen når reklameserveren er sløv.

2) Kunne man evt mindske responstiden ved at lave PHP-en noget mere datadrevet?
  Dvs istedet for at generere lister osv ud af databasen hver evige eneste gang nogen klikker på på nogetsomhelst. Så istedet gøre det når noget ændres.
  Top 10 listen fx ændrer sig jo kun når nogen accepterer svar fra top 10 eller rankings ændrer sig. (200-500 gange hver dag) ikke de flere tusinde gange listen bliver vist.

3) Hvorfor er der forkellige links til kategori-siderne?
http://www.eksperten.dk/kategori/43          i \"Spørgsmål og Svar\" siden
http://www.eksperten.dk/kategori/43          fra spørgsmål
http://www.eksperten.dk/list.phtml?catid=43  fra dropdown box på kategori-side

mvh JakobA
Avatar billede kapla Nybegynder
10. februar 2001 - 19:11 #1
Lytter
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. februar 2001 - 19:44 #2
kapla0 >> Hvis du bare vil lytte, kan du nøjes med at trykke på UDFØR, uden at lave et indlæg :o)

/Rob
Avatar billede kapla Nybegynder
10. februar 2001 - 19:46 #3
Ok det vidste jeg ikke tak for det
Avatar billede magnus49 Nybegynder
10. februar 2001 - 23:28 #4
Tak for det Hobbez!
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. februar 2001 - 23:38 #5
magnus49 >> er du i familie med ... ? :-))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. februar 2001 - 23:47 #6
Avatar billede admin Novice
13. februar 2001 - 17:53 #7
1 : Jo, det lyder fair nok, men nok lidt svært :)
2 : Vi har tænkt på det, har du idéer til hvordan er du meget velkommen til at kontakte mig : jfl@eksperten.dk
3 : www.eksperten.dk/kategori/43 er for at den kan indekseres af søgemaskiner. list.phtml?catid=43 er den samme side, men her kan man give den parametre såsom q=test