Avatar billede moello Nybegynder
10. februar 2001 - 17:59 Der er 9 kommentarer

Ny harddisk

Jeg har fået en ny harddisk, men er nu i tvivl om hvordan jeg kopierer den gamle over på den nye. Jeg vil gerne slippe for at lægge alt ind igen på den nye. Kan det lade sig gøre at lægge den gamle over i den nye og i så fald hvordan ??
Avatar billede seider Nybegynder
10. februar 2001 - 18:04 #1
ja sagtens. du backer bare skidtet op med windows backup (sikerhedskopier), for derefter at pakke det ud igen på den nye disk (begge skal være i for at gøre det).

/* seider */
Avatar billede seider Nybegynder
10. februar 2001 - 18:05 #2
// det var selvfølgelig mit svar
Avatar billede arthur.at Nybegynder
10. februar 2001 - 20:10 #3
Den slap seider seider lidt for let fra.
1. monter den nye disk som slave og formater den med comandoen:  format D: /s
2. Dernæst kan du lave en helt normal copy til det nye drev.
3. Til slut laver du den nye disk til master og fjerner den gamle disk (formater den evt. og monter den som slave)

Avatar billede seider Nybegynder
10. februar 2001 - 20:23 #4
det virker ikke, du kan ikke bare kopiere en windows installation, den skal gennem den besværlige proces med at blive backed op og re-installes.

men ellers er det en god forklaring du giver

/* seider */
Avatar billede einstein6 Nybegynder
10. februar 2001 - 20:58 #5
Hvis du har en god internet adgang så find og download Partion magic disk copy eller norton ghost PMDC er meget nemt at bruge den starter selv op i dos derfra kan du så sige at der skal laves et image af den disk over på en anden, du vælger selv hvormeget det skal pakkes derpå siger du bare at imaget skal pakkes ud på samme disk...

@@Einstein@@
Avatar billede arthur.at Nybegynder
10. februar 2001 - 22:08 #6
Selvfølgelig virker det, har gjort det selv indtil flere gange
Avatar billede darkside Nybegynder
11. februar 2001 - 18:41 #7
Hm jeg ville nok andbefale dig at bruge Ghost
Den rykker bare for vildt til det..!

/DarkSide
Avatar billede mjmangal Nybegynder
11. februar 2001 - 19:37 #8
Norton Ghost 2001 er markedets bedste backup program. Programmet kører fra DOS og kan lave backup af C_drevet direkte til cd\'er via en CD_brænder.
Avatar billede darkside Nybegynder
11. februar 2001 - 19:52 #9
Jeg har en version af ghost jeg kan sende til dig hvis du smider din e-mail..

/DarkSide