Avatar billede dummi Nybegynder
10. februar 2001 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formateres HD på Compaq DeskPro?

Hej alle I eksperter.
Jeg har købt en Compaq DeskPro EN, hvorpå
der er installeret Windows NT (den har vist
virket i et netværk).
Hvordan får jeg slettet NT så jeg kan instal-
lere Windows 98 istedet.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. februar 2001 - 17:16 #1
du kan fx få fat i en win98 bootdisk og så bare formatere når du har bootet på disketten
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. februar 2001 - 17:18 #2
boot fra en win98 startdiskette og brug fdisk til at slette partitionen. opret ny partition og genstart. boot fra win98 start diskette igen og skriv format c: /s
for at formatere harddisken så du kan boote fra den! Nu er den klar til at du kan installere win98!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. februar 2001 - 17:20 #3
riversen>>jeg mener ikke man kan formatere et drev hvor filsystemet er NTFS uden at have brugt fdisk først!
Avatar billede riversen Nybegynder
10. februar 2001 - 17:22 #4
nej, det er vist rigtigt nok...tænkte ikke lige på at det var NT
Avatar billede he0707 Nybegynder
10. februar 2001 - 17:22 #5
jeg har selv en lan netværks nt workstation på mit arbejde, her er bios låst med supervisor password. hvis du har det problem, så få fat i password eller find den jumper der kortslutter bios.
Avatar billede dummi Nybegynder
13. februar 2001 - 00:08 #6
Jeg er ked af at jeg ved en fejl fik afvist svar
fra kimrosgaard for han/hun satte mig delvist på
sporet. Sorry.
Til he0707 - hvordan kortsluttes bios og hvad er
en jumper?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. februar 2001 - 00:13 #7
hmm..damn...det sker bare konstant i øjeblikket synes jeg :(