Avatar billede mcwillnow Nybegynder
19. april 2004 - 21:28 Der er 10 kommentarer

Mangler hjælp med 3. års IT projekt på Handelsskolen.

Utrolig simpel opgave. Men jeg har svært ved Teorien bag.
jeg skal lave følgende.
  1. Hjemmeside
  2. Database
  3. Hardware profil for at køre ovennævnte

1 og 2 skal kædes sammen, således noget fra hjemmesiden kan føres direkte over i databasen af brugeren.

Hvis nogen ligger inde med en forholdsvis NY opgave, dvs 1 eller 2 år gammel, vil jeg gerne låne den, og bruge den som inspiration. Her taler vi ikke om at jeg skal afskrive den, bare bruge den som en slags rettesnor.
Har nemligt på nuværende tidspunkt INGEN ide om hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte.

På forhånd tak.

Michael
Avatar billede mranders Nybegynder
19. april 2004 - 21:42 #1
hvis jeg var dig ville jeg hører din lærer om han ikke skulle have et par råd og nogle gamle opgaver, på den måde er du sikker på du ikke får mere hjælp end tilladt, og ikke bliver tiltalt for snyd
Avatar billede mcwillnow Nybegynder
19. april 2004 - 21:46 #2
haha, tak for kommentaren mranders. Men inspirations materiale er vel næppe snyd. Og der står vist ikke nogen steder at man ikke må få hjælp.

Med Venlig Hilsen

Michael nu med 1000 grå hår på hovedet :)
Avatar billede mranders Nybegynder
19. april 2004 - 21:49 #3
er det hvis det ikke behandles rigtigt, og det skrives i opgaven at man har brugt det
Avatar billede mcwillnow Nybegynder
19. april 2004 - 21:51 #4
Ok, lyder til at det godt kan blive en lang diskution :)

Jeg er ikke typen der snyder i mine opgaver, har ikke gjort det før, agter ikke at begynde nu. Som sagt var det til inspiration. Man kan jo ikke rigtigt tage et projekt baseret på et konkret firma, og bruge dette projekt på et andet firma. Tror personligt, at det ville komme til at lyde lidt dumt, mht ind og ud data i de forskellige diagrammer.

Men nok om det.

Michael
Avatar billede mranders Nybegynder
19. april 2004 - 21:53 #5
Undskyld det var ikke meningen at sige du ville snyde, mente bare at du nok ville få de mest relevante opgaver og oplysninger af din lærer, da han ved hvad det handler om.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 23:04 #6
Nu er det jo svært for os at vide hvad du er kvalificeret til og hvor tung din opgave skal være. Skal du programmere skidtet selv? Hvad har du lært?
Formålet med skoleopgaver plejer at være at man skal demonstrere at man kan anvende den teori man har lært.

Du kan starte med at gøre dig nogle tanker om programmel. Vil du bruge Windows + ASP + Access/Sql2000? Eller Linux + PHP + MySQL?
Avatar billede punnishment Nybegynder
19. april 2004 - 23:12 #7
Det er nok ikke det smarteste emne du har valgt til den 3. års opgave, hvis du ikke har leget med det sådan noget før.
Avatar billede papi Juniormester
19. april 2004 - 23:15 #8
mcwillnow - dette er et ikke relateret kommentar... men er du mcwillnow fra Vallon Zek? :)
Avatar billede mcwillnow Nybegynder
20. april 2004 - 00:20 #9
Haha papi, det må jeg nok indrømme :) good old Mcwillnow necro, eller mcwillnow roag which ever you prefere )

Strych9: Kvalificeret.... det er måske et lidt fint ord at bruge :) for jeg er helt i skoven mht IT generelt.

Har lavet en hjemmeside nu i dreamweaver. Forstår nogenlunde hvad jeg har lavet, og det virker nogenlunde, nu mangler jeg bare at lave selve databasen, og linke den til hjemmesiden.
Mit problem er mere opgavens udformning, derfor spurgte jeg også i mit original spørgsmål, om nogen havde en gammel opgave jeg kunne bruge til inspiration. Problemet er lidt, hvad man mener er relevant mht at lave databasen, altså alle de context diagrammer osv osv. problemet ligger mest i teorien. selve database opbygningen burde ( det er trods alt BASIC 3. års HH stof ) være til at læse sig til.

mvh

Michael
Avatar billede papi Juniormester
20. april 2004 - 11:38 #10
how goes? Theis her :p