Avatar billede olje1970 Nybegynder
19. april 2004 - 21:03 Der er 5 kommentarer

Hvilket access point bør jeg vælge ?

Hej

Jeg har købt en bærbar pc og vil meget gerne have trådløst netværk herhjemme. Jeg har en 2 mbit ADSL forbindelse hos Cybercity. Jeg har købt et netkort til min bærbare pc: IEEE 802.11b Inexq. Nu skal jeg så bare købe et accespoint... men jeg må indrømme at jeg syntes at markedet er temmeligt uoverskueligt.. Er der nogle der har nogle erfaringer med at købe et accespoint, når man er nybegynder.. det må gerne være et der ikke kræver den store opsætning. Jeg planlægger senere at udbygge med et stationær pc, så den også kan komme på nettet..
Alle input er velkomne.
Avatar billede kenp Novice
19. april 2004 - 22:04 #1
så ville jeg vælge en d-link, de plejer at være nemme at sætte op, bare huske på at det skal være 801.11b standarden du skal købe da det er de din nuværende trådløsenetkort køre.
Avatar billede cne Nybegynder
20. april 2004 - 14:50 #2
Linksys er et lige så godt bud..
Avatar billede rethmeier Nybegynder
21. april 2004 - 22:14 #3
Jeg vil anbefale SNC2804WBR, det holder hvad det lover vedr. opsætning/stabilitet (ifølge en af mine gode venner), jeg fik bestilt en Belkin, hvilket ikke er særlig nemt at sætte op.
Avatar billede kenp Novice
22. april 2004 - 07:50 #4
tjaa jeg syntes nu belkin var ganske nemt at sætte op.
Avatar billede jesingemann Nybegynder
24. april 2004 - 14:47 #5
Jeg vil helt klart anbefale Linksys GRC54G, som stort set fungerer bare ved at tilslutte strømmen, det eneste du skal gøre er at indtaste dine oplysninger fra Cybercity og beskytte dit trådløse netværk, men det er hurtigt og nemt. Desuden har jeg erfaring med at Linksys har et betydelig kraftigere signal i forhold til mange andre modeller og der er mulighed for tilslutning af eksterne antenne hvis det skulle blive nødvendigt.