Avatar billede b_ball Nybegynder
19. april 2004 - 17:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvilke værktøj er dette?

hvilke værtøj er det der bliver brugt i nummer et i denne tutorial??
http://www.purephotoshop.com/article/24
Avatar billede csslover Nybegynder
19. april 2004 - 17:44 #1
det er pen tool
Avatar billede b_ball Nybegynder
19. april 2004 - 17:46 #2
jeg er lidt ps noob hvor ligger det? kan sq ikke finde det... er det den der ser sådanne ud http://prodic.dk/img/Tools/pencil.gif ? hvis ja hvordan skal den så være instillet??
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 18:35 #3
Du kan holde venstre museknap nede på ikoner som har den der lille pil nederst til højre. Så skulle du kunne finde den. Den ligner sådan en gammel blæk pen, ligesom i den video der kører øverst på det link du gav.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 18:38 #4
Jeg kan se at genvejs tasten til den er P :)
I photoshop CS er den lige en ned og en til venstre i forhold til type tool (T).
Avatar billede zhark Nybegynder
19. april 2004 - 18:49 #5
Ja der ligger de værktøjer også i PS V.6 det er lidt barsk at gå igang med vektor som begynder :) men på den anden side skal "man" jo igang - de 3 tool der er ringet ind har alle relation til vektor tool, og der er jo oså noget oppe i titel linien - alt efter valget, desunden skal man bruge paths som er til højre i layer menuen, når en tegnet path skal "aktiveres" osv.
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/pen-tool.jpg
Avatar billede b_ball Nybegynder
19. april 2004 - 19:25 #6
zhark: smider du ikke også lige et svar??

ps. jeg har fundet det nu...
Avatar billede zhark Nybegynder
19. april 2004 - 19:46 #7
Nej da, det var bare en (opfølgning), strych9 havde allerede tjent de points :)

Jeg har lavet en (lille) tut i et word dokument, ikke noget avanceret, men du kan da få den med en mail hvis du er interesseret?
Avatar billede b_ball Nybegynder
19. april 2004 - 19:51 #8
ja det vil jeg da gerne...

vil du så ikke have nogle? skal jeg bare give strych dem alle?
Avatar billede b_ball Nybegynder
19. april 2004 - 19:53 #9
jeg glæmte lige at smide min mail: niklas@oc-central.dk
Avatar billede spe Nybegynder
19. april 2004 - 20:22 #10
Zhark>>Må vi andre også se din tut?
Avatar billede zhark Nybegynder
19. april 2004 - 20:58 #11
spe> nul - nu er du fræk ;)
PS.: Der er INTET af dit materiale i den og jeg overvejer lige sagen til i morgen.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. april 2004 - 21:03 #12
b ball>
Ja strych9 har jo sendt et fuldgyldigt svar, jeg havde lavet billede osv. og valgte så at uploade det, meen naturligvis ikke som svar når det var et helt dækkende :)
Avatar billede spe Nybegynder
19. april 2004 - 21:09 #13
zhark>> Det forventede jeg nu heller ikke når du skriver du har lavet en tut. Men jeg er altid interesseret i at få ny inspiration og se hvordan andre gør. Det var ikke for at være fræk. Forventede ikke det var et problem da du her skriver du kan sende det til b ball, så jeg troede du gerne ville lade andre se det.
Avatar billede b_ball Nybegynder
19. april 2004 - 21:11 #14
tror nok at alle der beder om det skal have det ifløge ekspertens regler... men jeg skalikke blande mig...

jeg vil stadig meget gerne have det...
Avatar billede spe Nybegynder
20. april 2004 - 22:26 #15
Undskyld b ball for at spamme dit spørgsmål

Zhark> Er du færdig med at overveje? Minder dig lige om din egen bemærkning i dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/491096 i går :-)
Avatar billede b_ball Nybegynder
20. april 2004 - 22:39 #16
det går nok ;-)
Avatar billede zhark Nybegynder
21. april 2004 - 02:23 #17
spe og b ball>>
Jeg har problemer med mails! Det kniber at følge tråde.
Men til spe - den bmk du henviser til er aldeles irrellevant her!
Det spm er besvaret og det jeg tilbød (tilbyder) er hel ekstra og uden for spm. (points) m.v.
Ingen kan vist i dette tilfælde gøre hverken krav eller "forventning" gældende.
Bortset fra det, så har jeg lidt travlt, men sender sikkert en tut til b ball og måske... til dig spe ;)