Avatar billede mrbjerre Nybegynder
19. april 2004 - 15:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Operating system not found.

Min bærbare computer lukkede pludselig ned. Ved opstart herefter skrev den "operating system not found"! Der sker intet når jeg prøver at starte op igen. Jeg har prøvet med en startdiskette, men virker heller ikke. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede peet-49 Novice
19. april 2004 - 15:30 #1
Den har smidt partitionen, eller din HD er stået af. Ved brug af startdiskette finder den din HD?
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
19. april 2004 - 15:33 #2
Den påbegynder opstart men stopper med "Invalid keyboard code specified"

Alt foregår under A:\> Så vidt jeg kan se finder den altså ikke min harddisk.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 15:58 #3
har du prøvet at holde F8 nede under opstart ? hvis du kan komme frem til menuen vælg "sidste goe konfig" se om det hjælper..
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
19. april 2004 - 16:03 #4
Jeg får ikke den omtalte valgmulighed, men der kommer forskellige oplysninger om compteren. Bl.a. Fixed Disk 0: Toshiba MK2016GAP ERROR

0210: Stuck Key 42

Et eller andet tyder på at din teori om harddisken var rigtig.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 16:09 #5
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
19. april 2004 - 16:34 #6
Det hjælper mig desværre ikke. Jeg er overbevist om, at det ikke handler om taster, der sidder fast. Som peet49 antydede indledende, så er jeg bange for at harddisken er stået af
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 16:37 #7
ok så...
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2004 - 23:14 #8
Takker for point.