Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
19. april 2004 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikring af cykel

Jeg får sku tit stjølet min cykel om den er låst eller ej! Er der nogle idder til hvordan man kan sikre den fx. ved hjælp af elektronik?
Avatar billede kenzo66 Nybegynder
19. april 2004 - 15:12 #1
Sæt strøm til via et bilbatteri...det skulle holde de fleste væk.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
19. april 2004 - 15:13 #2
det er sQ hvad jeg kalder for spam... ikke RET konstuktivt
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. april 2004 - 16:11 #3
smør håndtag og saddel ind i harpiks, så hænger cykeltyven på den.

du kan også lukke luften ud af dækkene, men husk at tage cykelpumpen med hver gang du forlader den.
Avatar billede elektro-mik Nybegynder
20. april 2004 - 01:03 #4
Køb en trådløs dørklokke - med en lille sender (den der trykkes på når der bliver ringet på døren). De ka' fåes for under 100 kr. Hvis du selv er fiks på fingrene, kan du købe en kviksølvskontakt og serieforbinde den til kontakten i senderen (som du har kortsluttet). Placer senderen på cyklen (f.eks. oppe under sædet). Når nogen flytter din cykel vil kviksølvet skvulpe og sende et signal til modtageren - som du er nødt til at ha' tæt på dig, så du kan høre den. Du er nødt til at sætte en kontakt på senderen, så du kan afbryde den når du selv bruger cyklen. De virker over en afstand på op til 50 - 60 meter, så du skal ikke alt for langt væk fra din cykel.
Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
21. april 2004 - 09:43 #5
Maange tak Hr....!

Hva mener du med at korslutte den???
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. april 2004 - 09:45 #6
Køb en meget kraftig lås - ex. til motorcykler (de findes også i "light" udgaver til cykler.

Lås den fast med stellet omkring ex. en lygtepæl.

Så¨bliver den stående.