Avatar billede henrikbremer Nybegynder
19. april 2004 - 12:01 Der er 12 kommentarer

Kan ikke komme på internettet (Får ikke en IP adresse)

Jeg har nu for anden gang fået samme problem med min PC. Lige pludselig kan jeg ikke komme på nettet, fordi jeg ikke får en IP andresse (enten 0.0.0.0 eller en 169...) Sidste gang geninstallerede jeg hele maskinen, men det gider jeg at gøre hver dag.

Jeg tror ikke, at det er et netværksproblem, men kan heller ikke udelukke det. Er der nogen, der er stødt på lignende problemer?
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
19. april 2004 - 12:04 #1
Jeg glemte lige at sige, at jeg kan godt bruge ipx netværk og dermed se andre computere i min arbejdsgruppe...
Avatar billede rafle Nybegynder
19. april 2004 - 12:08 #2
hvem er din udbyder?
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
19. april 2004 - 12:10 #3
Jeg har to forskellige linjer, som begge er TDC (min egen og en der deles i ejendommen). Jeg har samme problem på begge linjer, men kun med min ene PC. Den anden virker fint på begge linjer.

Derfor min idé om, at det er en virus (jeg har McAfee virus og firewall)
Avatar billede rafle Nybegynder
19. april 2004 - 12:13 #4
Jeg har en kammerat, som havde problemer med TDC webspeed når han skiftede computer. De skulle ændre noget inde hos TDC, før han kunne komme på.
Hans løsning var at kontakte TDC, men hvis det har virket før, er det jo nok ikke det.
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
19. april 2004 - 12:23 #5
Hans problem har været en begrænset mængde IP adresser, hvorfor man ofte skal vente ½ time fra man har koblet den ene PC af, før den næste kan få adgang. Det er desværre ikke mit problem her.
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
19. april 2004 - 12:51 #6
Som en yderligere antydning af, at dette er en virus har jeg lige opdaget, at mit McAfee heller ikke virkere mere - central.dll mangler
Avatar billede rafle Nybegynder
19. april 2004 - 15:54 #7
Tak for oplysningen, det vil jeg lade gå videre.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. april 2004 - 08:19 #8
Du kan følge denne anvisning her punkt 1-3 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm og så kopiere din log herind, så skal jeg tjekke den.

Onlinescanne for virus, er jo udelukket, når du ikke kan komme på Nettet
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
21. april 2004 - 12:51 #9
Jeg har reinstalleret min PC igen igen, og må jo så bare håbe på at det holder denne gang.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. april 2004 - 16:00 #10
Så skal du da lige have lidt råd med på vejen.

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. april 2004 - 02:59 #11
så kan du jo selv lægge et svar, så spørgsmålet kan blive lukket. Ønsker du at give nogle af dine point ud, så bed personerne om at komme med et svar.
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
21. oktober 2006 - 13:40 #12
Ok