Avatar billede zorkmontana Nybegynder
19. april 2004 - 12:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændring af VPN Port

Jeg har en Windows 2000 Server, Styre et VPN netværk som standard er W2000 server VPN sat til at køre på port PPTP eller L2TP.
PPTP har port 1723 og L2TP har port 1701
Hvordan ændre man den så den køre på en anden port?
Avatar billede jesperblom Nybegynder
23. april 2004 - 23:07 #1
Umiddelbart gøres det i "\windows\system32\drivers\etc\services
Og så rette port nummeret til det ønskede!
Derefter genstartes RAS
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
24. april 2004 - 21:58 #2
men hvad med de andre, skal de oss have ændret port nummeret eller skal man bare tilføje :XXX efter addressen
Avatar billede jesperblom Nybegynder
25. april 2004 - 00:36 #3
Hmmm.. Det har jeg faktisk aldrig prøvet.
Den sikre er jo at de også skal rette deres services. Hmm men det kan jo testes!
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
26. april 2004 - 22:47 #4
vil lige kigge på det når jeg får tid... har lidt travlt på skolen!!
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:04 #5
takker...!