Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
19. april 2004 - 11:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

specifik printer der er maskinafhængig og ikke brugerafhængig

Haj kan man sætte PC'ere op således at der er PC'ens placering der bestemmer hvilken printer der er default. Jeg mener. Hvis man har 3 undervisningslokaler og det er forskelligt hvilket lokale eleverne bruger - kan jeg så bestemme at de skal have den printer der til en hvertid står i det rum de logger på i?
Avatar billede jps6kb Novice
19. april 2004 - 11:05 #1
Ja da... du nøjes bare med at installere den printersti som passer til maskinens lokation... eller hvad mener du ?
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
19. april 2004 - 11:16 #2
Ja det kunne jeg selvfølgelig gøre, men kan jeg ikke putte PC'en i en gruppe og så styre det den vej med hvilken printer den får tildelt? På den måde kan jeg jo flytte maskiner ind og ud af grupper.
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
19. april 2004 - 11:16 #3
Du kan lave et login script der ser på computer navnet(lokation) og connecter til den printer der står i samme lokale.
Spørg mig ikke hvordan! men jeg ved det er mulig, der skal være noget der holder styr på  computer navnene :-)
psedu kode:
if(computernavn has "lokale2")
map printer "HP - BioLAB"
if(computernavn has "lokale2")
map....
Avatar billede jps6kb Novice
19. april 2004 - 11:18 #4
Du kan lave login script, men det vil mig bekendt også være brugerbaseret ??

Ellers lav en printer installation som en netværksdistribueret pakke.
Avatar billede jps6kb Novice
19. april 2004 - 11:20 #5
Ellers kan du lave en dedikeret printserver og styre det via IP'er...

Har ikke helt styr på muligheder i Win2003 ... er mere Novell...
Avatar billede Syska Mester
19. april 2004 - 14:26 #6
Kan man ikke gøre det via Group Police??
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
19. april 2004 - 14:37 #7
jo buzz det er det jeg tror, men jeg ved ikek hvordan.
Avatar billede Syska Mester
19. april 2004 - 14:40 #8
ALle computere er i AD'et, så kan du vel smide den i 3 forskellige OU's og så køre 3 forskellige scripts der logger printerne i den række følge du vil.
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
19. april 2004 - 14:48 #9
ja det kunne jeg forsøge, men jeg er ikke en ørn til script
Avatar billede Syska Mester
19. april 2004 - 16:25 #10
indhold af "script.vbs":
Set oNet = CreateObject("Wscript.Network")
oNet.AddWindowsPrinterConnection "\\arh-s2\hp_4050"
oNet.AddWindowsPrinterConnection "\\arh-s2\af_1045"
oNet.AddWindowsPrinterConnection "\\arh-s2\clc_1150"
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
26. april 2004 - 22:02 #11
Hvis hvert lokal har hvert sit subnet, eller du ved hvilke ipadresser der tildeles de maskiner der er i et givent lokal, skulle det ikke være så svært at lave et script/program der opretter forbindelse til printeren.