Avatar billede security_him_self Nybegynder
19. april 2004 - 10:24 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Jeg kan ikke finde det korrekte ord

Jeg skal beskrive at der skal være sikkerhed for at data når frem på netværket uanset om der sker et brud på netværket.

Det hedder ikke "sikkerhed for redundant data" da redundant er overflødig data

Det hedder heller ikke backbone
Det hedder heller ikke backup net

Jeg ved sgu ikke lige hvad for et ord der kan bruges...

Jeg ved heller ikke om der overhovedet er nogen der forstår spg. *G*
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 10:34 #1
Du kan sende med glidende window protocol. Der sendes ikke flere pakker ud end på forhånd aftalt og sker det at kvitteringer ikke når tilbage, ventes der bare eller startes forfra efter et på forhånd aftalt timeout
Avatar billede security_him_self Nybegynder
19. april 2004 - 10:38 #2
Ok, jeg kan lige tilføje at det ikke er tcp/ip der er tale om.... Hvilken teknologi som ligger bag ved jeg ikke, men sikkert en hjemmebrygget protokol.
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 10:42 #3
Prøv at uddybe det lidt mere.
Hvad skal det bruges til?
I hvilken forbindelse skal du beskrive hvad?
Avatar billede security_him_self Nybegynder
19. april 2004 - 10:48 #4
Jeg kan/må ikke forklare hvad og hvorfor, og heller ikke hvorfor jeg ikke kan/må

Opfat spørgsmålet som dit cat5 fra din computer.
Du vil være sikker på at hvis den bliver klippet at der er en anden forbindelse som "tager over"

Hvad kalder man den forbindelse som tager over...
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. april 2004 - 10:59 #5
Tja jeg sidder i samme situation som dig og tænker på en back up connection eller redundant connection
Jeg kan sq ikke komme på andet, men vent nu lige se om ikke der kommer et guldkorn et andet sted fra :O)
Avatar billede ljm21 Praktikant
19. april 2004 - 12:19 #6
Hvis det er en forbindelse der skal tage over ved totalt svigt af primærforbindelsen, er 'redundans' det korrekte ord.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2004 - 20:08 #7
enig med ljm21 - det er redundans du leder efter
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. april 2004 - 07:58 #8
Tjaae det var vel egentligt også det jeg mente :O)

Jeg sidder og tænker på auxillary. Du ved den ekstra udgang man har på f.eks en forstærker eller noget

Men hvis man har en backup server stående klar til at tage over når server 1 går ned kalder man det også redundans. En UPS er også redundans....
Avatar billede security_him_self Nybegynder
20. april 2004 - 08:24 #9
Jeg syntes bare det har en negativ ord-klang. Måske fordi jeg bedst kender ordet fra databaser. Tak for hjælpen
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. april 2004 - 08:29 #10
Du har ret mht. det kan være negativt ladet. Jeg har en sætning stående foran min nethinde:  "Redundante data optager plads", som du også så rigtigt selv skriver, Men i netværk et det et obligatorisk ord. Du skal jo være sikker på at data når frem og helst uden fejl. Det indgår også i cyclic redundance check.

Takker for point :O)