Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
10. februar 2001 - 12:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Klientprogram til mic. netværk forsvinder

Jeg er ved at prøve at oprette et netværk 2 PC\'er imellem. På den ene har jeg fået installeret klientporgrammet til microsoft netværk helt smertefrit. Men når jeg prøver at installere det på den anden går det galt: Selve installationen går nemt, comp. kopiere filer hvorefter der genstartes, men når jeg så går ind for at se om klienten nu er får jeg en dialogboks med meddelelsen om at netværket ikke er færdigt med meddelsen om jeg vil fortsætte. Ved både ja og nej sker det samme klienten mangler og den anden computer kan ikke findes. (fildeling).
Alle relevante drev er sat til fildeling og netværket kører egentlig fint da de i forvejen deler en internetforbindelse. Det er blot den direkte forbindelse til printere og filer jeg ikke kan få op at stå.

Hvad skal jeg gøre ????
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. februar 2001 - 12:29 #1
Hvilke windows version(er) er det?
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
10. februar 2001 - 12:30 #2
Undskyld det glemte jeg: W98 SE
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. februar 2001 - 12:33 #3
Har du tjekket nettævks opsætningen op imod hinanden?
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
10. februar 2001 - 12:35 #4
De kører som sagt fint sammen i netværk med win98 indbyggede internetdeling, problemet er at få installeret klientprogrammet på den sidste PC\'er...
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. februar 2001 - 12:37 #5
Oki... Kan ikke hjælpe så... (stopper abd. på dette spg.)
Avatar billede arthur.at Nybegynder
10. februar 2001 - 13:04 #6
Et eller andet er gået galt så der er kun en vej frem, slet alle adaptere, drivere m.v og installer dem igen. I 98% af tilfældende går alt nu godt.
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
10. februar 2001 - 13:08 #7
Det vil jeg prøve som sidste udvej, men jeg venter lige og ser om der kommer andre forslag...
Avatar billede makse Nybegynder
10. februar 2001 - 13:37 #8
Som Arthur.at skriver, så er det måske det nemmeste at gøre i første omgang.

Hvis det så heller ikke virker, så prøv i Kontrolpanel - Tilføj/Fjern programmer - Windows installation og fjern hakket i Kommunikation. (Genstart)

Gå ind igen, og sæt det til igen. (genstart)

Men husk at skrive alle dine mail,netværks,opkalds-indstillinger mm. ned.
Avatar billede makse Nybegynder
11. februar 2001 - 19:10 #9
Og hvad løste så problemet?