Avatar billede toften5 Nybegynder
18. april 2004 - 20:58 Der er 7 kommentarer

AVI fil for stor til en alm. cd

jeg har en AVI fil som jeg vil brænde ud i SVCD men den fylder for meget til at kunne være på en cd jeg har prøvet at splitte den i 2 med VirtualDub en det virker ikke.
Avatar billede wannadoo Nybegynder
18. april 2004 - 21:09 #1
Det er muligt at købe 800MB cder, som kan brændes på en almindelig brænder. Tror oven i købet, at der også findes 900MB.
Avatar billede slap_af Nybegynder
18. april 2004 - 21:14 #2
Ellers kan du sætte bitraten ned på filmen i VirtualDub.
du kan se bitraten med programmet g-spot.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2004 - 22:30 #3
Hvis du har f.eks. har en .avi film på 700 mb, så kan du ikke bare lave den om til SVCD, og så regne med at den stadig fylder 700 mb.
Det er 2 vidt forskellige ting. faktisk er .avi film et vidt begreb, da det ikke er et format lige som SVCD. .avi er bare en "container" for et stykke film/lyd. selve filmen kan være encodet med alverdens forskellige ting.

Men det det handler om for dig, er at få lavet den om til SVCD, og så sætte bitraten på lyd og billede, sådan at når den er lavet færdig så fylder den 700 mb (ca.)

Et rigtig godt program til dette er SVCD2DVD.
Her er en guide du kan kigge på:
http://www.gkhull.pwp.blueyonder.co.uk/avitosvcdguide.htm
Avatar billede stefmeister Nybegynder
19. april 2004 - 20:47 #4
Ja som phatlasse også siger, så kan man ikke BARE lavet en .avi fil til SVCD, eller i princippet kan man godt, i Nero kan man vælge SVCD og så trække en .avi fil over, men så bliver kvalititen ikke særlig god og lyden har det med at blive forskudt.
Du skal have fat i et ordentlig værktøj til at konventere .avi filen til en .mpg/.mpeg så kan du lave den til en SVCD.
TMPEGenc tror jeg programmet hedder til at konventere .avi til .mpg/.mpeg og så kan du bruge et program der hedder EasyVCD til at lave den til en SVCD.
Avatar billede uffesteenberg Novice
25. april 2004 - 14:58 #5
Det er også muligt at klippe filmen, så du har første halvdel på én cd og anden halvdel på en anden
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2004 - 23:17 #6
lukketid... ????
Avatar billede exp-oprydning Nybegynder
29. oktober 2005 - 22:56 #7
Der er gået lang tid siden du stillede dette spørgsmål.

Det er god skik på Eksperten at følge op på sine spørgsmål, af simpel
respekt for webstedets koncept, og de brugere der har gjort sit for at
hjælpe dig. Dette kunne være ved for eksempel:

1. At give nødvendig feedback så de der forsøger at hjælpe
    kan fortsætte med det.
2. At acceptere et af de svar der er blevet afgivet.
3. Hvis ingen rigtige besvarelser er givet, kan du selv lægge
    et svar og fortælle hvad løsningen blev. Husk at belønne folk
    der muligvis har brugt lang tid på at hjælpe dig frivilligt.
4. Hvis en rigtig besvarelse er givet som en kommentar, skal du
    bede personen om at lægge et svar, og herefter acceptere det.

Et svar accepteres på følgende måde:

1. Log ind med dit Eksperten brugernavn og password.
2. Hvis en besvarelse er afgivet vil der nederst være en kasse med
    de brugernavne der har svaret. Du skal med musen markere de relevante
    brugernavne, og herefter klikke på den knap der hedder ”Accepter”.