Avatar billede he0707 Nybegynder
10. februar 2001 - 11:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bootmanager

Jeg kører Win ME opgraderet fra 98. Jeg har tre partitions på min hd, en er ledig (part E) og her vil jeg gerne køre win 2000 fra.
Samtidig skal min Win ME kører fejlfrit på part. C. Hvordan gør jeg.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. februar 2001 - 12:03 #1
der er 2 muligheder!
1. start installationen af win2k inde fra winme! Sig nej til at opgradere, derefter akn du vælge at installere på en anden partition! resten er selvforklarende.
2. boot fra din cdrom med win2k. du vil få mulighed for at opgradere din winme, sig nej til dette, du vælger så en partition og resten kører af sig selv,

i begge tilfælde oprettes der automatisk en bootmenu hvor du kan vælge mellem WinME og Win2K.
Avatar billede he0707 Nybegynder
10. februar 2001 - 12:23 #2
Tak for dit hurtige svar, dual boot er en af de få ting jeg ikke haft mod på, siden en tidlig version af Linux/lilo boot kostede mig en hdd, go dengang var de ikke så billige som nu.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. februar 2001 - 12:29 #3
Takker for points :) Der er ingen problemer i at få win2k til at køre sammen med winme, og om sagt, din bootmenu oprettes automatisk af win2k!