Avatar billede huggebanden Nybegynder
18. april 2004 - 20:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CTRL + mellemrum

Der sker ikke noget når jeg trykker CTRL + Mellemrum i delphi. Er der et sted jeg kan slutte funktionen til igen?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
18. april 2004 - 20:29 #1
Hvad skal der ske når man trykker det? Der sker ikke noget i min Delphi.
Avatar billede hrc Mester
19. april 2004 - 13:07 #2
huggebanden: Du må have kommet til at slå din "Code Completion" fra. Stieen er Tools/Editor options hvor man sætter parametrene (efter hukommelsen idet jeg sidder ved en D8'er lige nu).

stefmeister: Hvis du vil se de metoder og attributter som et objekt indeholder (offentliggør er et bedre ord) kan du bruge <ctrl-mellemrum> efter punktummet (uklart, men læs videre).

Hvis du har en form ved navn frmMain så vil punktummet i "frmMain." få listen frem. Kommer du til at trykke esc så listen forsvinder er det at du kan trykke det frem igen vha <ctrl-mellemrum>. Det samme er muligt ved parametre hvor listen dukker op ved "( " - igen kan <ctrl-mellemrum> bruges om den forsvinder.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
19. april 2004 - 17:58 #3
Nå jeg har altid undred mig over hvordan man fik den liste frem igen, så jeg plejede bare at slette punktummet og skrive det igen.
Avatar billede huggebanden Nybegynder
20. april 2004 - 16:13 #4
hmm den var slået til, men det virker aligevel ikke
Avatar billede huggebanden Nybegynder
20. april 2004 - 23:02 #5
bliver jeg nødt til at geninstallere? Jeg har afsat lidt flere point, da det er ved at pisse mig af :D
Avatar billede huggebanden Nybegynder
21. april 2004 - 20:02 #6
doh det var fordi der var et andet program der havde stjålet genvejen ctrl + mellemrum :(