Avatar billede cjmaack Nybegynder
18. april 2004 - 18:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Placering af database fil (postgreSQL)

Hejsa

Jeg eksperimenterer lidt med oprettelse af en postgreSQL database. Jeg har problemer med forbindelsen gennem det browserbaserede værktøj "phpPgAdmin". Problemet består i jeg får fejl ved login.. Jeg tror fejlen består i der i 'config.inc.php' filen ikke er angivet en sti til den databse jeg ønsker at "snakke" sammen med. Ved gennemsøgning af harddisken findes intet matchende filnavn... Hvad kan være galt og hvor ligger postgreSQL standard sine filer. (Jeg skriver blot "navn*" som søgeord)

Det er gennem webmin jeg har oprettet den ønskede database.. men har også prøvet gennem en lokal bruger på systemet at sige "createdb navn" (i terminalen) for herefter at forsøge  forbindelse via pgAdmin ved angivelse af det lokale brugernavn samt tilhørende password - uden held.

Jeg forstår ikke det SKAL være så svært da jeg har oprettet bruger, database og endda har forbindelsen til pgAdmin gennem mit lokalnet. Sidder her evt. en bruger der kan copy-pase lidt fra filen 'config.inc.php'? - tror også jeg har prob. her. Et eller andet gør jeg i hvert fald galt :(

Undskylder den lange tråd..
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
18. april 2004 - 19:24 #1
Har du prøvet med bruger postgres uden password?
Avatar billede pbudk Nybegynder
18. april 2004 - 20:59 #2
Du skal være opmærksom på hvad der står i pg_hba.conf, hvori du styrer, hvem der har adgang til postgres og hvordan.

Se efter en entry noget i stil med

local  all  all                        trust
Avatar billede cjmaack Nybegynder
11. september 2004 - 22:50 #3
Undskyld jeg har været meget fraværende på gruppen. Havde helt glemt jeg havde et åbent spørgsmål. Lukker det igen.. (prøver at rydde op efter mig selv)