Avatar billede almvik Nybegynder
18. april 2004 - 17:19 Der er 6 kommentarer

SCSI-diske + controller

Hej Derinde! jeg har anskaffet mig følgende :

http://www.zipzoomfly.com/jsp/ProductDetail.jsp?
ProductCode=316231

og ville så høre hvad jeg skal anskaffe mig af diske (2stk. bare på 9,1gb til OS) samt controller for at få mest ud af det og hvilke specs disse skal have. Jeg vil meget gerne have det udførligt specificeret og jeg er specielt interesseret i transferraten. Jeg har en disk der "kun" kører 40mb og ønsker, som det kan ses af ovenstående minimum 80mb, da westerns raptor kører med 55-60mb og jeg ikke vil have denne. Så helt og simplet ønsker jeg mig en combo på min. 2 diske + controller som kan køre 80mb i transferrate (gerne raid, men ikke nødvendigt) og som er kompatibelt med ovenstående kabinet. MVH Almvik
Avatar billede kenp Novice
18. april 2004 - 18:17 #1
(sorry for spam, men hvis du skal af med den gamle scsi disk så kunne jeg godt bruge den)
Avatar billede almvik Nybegynder
18. april 2004 - 18:28 #2
hvad vil du give for den? det er en compaq model nr. ad009322b9 - 127961-001
9,1gb 10k rpm?
Avatar billede kenp Novice
18. april 2004 - 21:12 #3
(jeg ville nærmere høre hvad du skulle have for den så kunne jeg sige ja eller nej du kan kontakte mig på ken @ danborg . org )
Avatar billede almvik Nybegynder
19. april 2004 - 15:17 #4
400 spir og det er din, men du skal lige vide at det er en sca-disk. Hvis du checker ovenstående link, så kan du se jeg har et kabinet til 4 af den slags. Jeg har endvidere også en controller + diverse kabler.....sig til hvis noget af det andet har interesse!?
Avatar billede kenp Novice
19. april 2004 - 16:34 #5
jeg har controller på mit bundkort ;) men det understøtter kun de "gamle" diske (ultra wide scsi som kan køre maks 40 mb pr sekund)

Men det du skal have der burde det være noget med scsi ultra160, da den jo burde kunne flytte data med den hastighed du ønsker nemlig 80 mb pr. sekund! (du kan vist ikke få en langsommere standart som ny tror jeg) men den hurtigere hedder jo ultra320 (320 mb pr. sekund)
Avatar billede almvik Nybegynder
19. april 2004 - 21:32 #6
disken er også kun en ultra wide scsi (40mb/s) med en sca-interface så en konverter kan klare det eller det tower som står ovenstående!