Avatar billede janiz Nybegynder
18. april 2004 - 15:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problemer - Hjæælp!!

Jeg har et meget seriøst problem med en af mine harddiske. Jeg har én harddisk (C:) som er min disk med systemfiler og den slags, så har jeg én med (D:) med multimedier.

Problemet er disk D

Jeg har Win XP prof. installeret, og maskinen har kørt ret langsomt på det sidste, feks kunne det tage 20 sec at åbne "denne computer" jeg tænkete ikke videre over det indtil idag hvor ejg pludseligt ikke kunne få adgang til D: jeg kunne godt se drevet men det stod somom at det ikke havde noget fil system mere! C: er NTFS og D: står til intet..

jeg har prøvet at køre CHKDSK /R i recovery consollen og fik at vide at drevet indehold en eller flere uprettelige fejl.. GISP! :(
jeg kan godt finde drever i bios og den skriver også den rigtige størrelse af disken så det er lidt mystiskt-

jeg har prøvet at hente et program der hedder GetDataBack og det kunne ikke søge på disken før jeg sagde ok tila t den skulle ignorere den første fejl, og så søgte programmet disken igennem hvorefter den skulle vise en side med de filer som den kunne redde, her var siden blank og jeg kunne ikke vælge noget fil system?! hmm..

Jeg har forsøgt at køre en systemgendannelse, men den skriver blot at D: enten ikke var under overågning eller den har været deaktiveret eller fjernet så gendannelsen kan ikke omfatte denne.

Mange af filerne på denne disk er næsten uerstattelige, så jeg vil nødigt undgå at skulle prøve formation!

Jeg håber nogen kan hjælpe!

- på forhånd tak!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 15:38 #1
Uhh - sikke noget møj.
Har du mulighed for at smide disken over i en anden pc og der se om det virker ?
Så vil du jo kunne få taget backup af de væsentligste ting eller evt. det hele og derefter kunne formatere disken på ny
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
18. april 2004 - 15:40 #2
Nogle butikker tilbyder at rede ens data fra en død harddiske, men det er ikke helt billig...

siger HDD'en lyde??
Avatar billede janiz Nybegynder
18. april 2004 - 15:41 #3
victor-1:
yeps det har jeg prøvet, men resultatet var det samme :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 15:46 #4
Prøv evt. et andet filerecovery program. -
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/visit.php?lid=257
http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/
Hvis det ikke nytter er jeg seriøst bange for, at du enten må ty til "the-great-fox's" råd og betale i dyre domme, eller simpelthen se i øjnene, at det var det.

Møj træls :(
Avatar billede janiz Nybegynder
18. april 2004 - 15:49 #5
the-great-fox:
Den spinner fint op når pc'en tændes, og lyder fint.

victor-1:
prøver programmerne nu, takker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. april 2004 - 15:59 #6
Har xp ikke en funktion a la "FDISK /MBR" som gendanner spor 0. ? ?
Avatar billede janiz Nybegynder
18. april 2004 - 16:12 #7
dragonknight:
Jo man kan godt skrive FIXMBR i recovery consollen, men jeg kunne ikke gennemskue den advarsel den kom med så jeg turde ikke klikke OK.. for det lød lidt som om at man ikke kunne accesse sine data bagefter eller noget i den stil?
Avatar billede janiz Nybegynder
18. april 2004 - 16:19 #8
Update: PC Inspector File Recovery, har fået adgang til drevet og er ved at hente dataerne ud.. jeg er meget spændt, håber det lykkes :D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 16:25 #9
Fornuftigt at vente med FIXMBR til alle andre muligheder er afprøvet ;o)
Håber inderligt det lykkes for dig *S*
Avatar billede janiz Nybegynder
18. april 2004 - 20:04 #10
HURRA det lykkedes!!! :) jeg er så glad ligenu!!!
Victor-1 lav lige et svar så jeg kan gi point!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 21:11 #11
Det glæder mig at høre ;o)
Takker på forhånd for pointene !
Avatar billede markbarner Praktikant
19. april 2004 - 21:21 #12
Jeg har prøvet PC Inspector File Recovery tror jeg (har prøvet så mange) men stadig uden held.... har du et fif til hvad det var du gjorde som virkede?:
http://www.eksperten.dk/spm/490916