Avatar billede tinohyldig Nybegynder
18. april 2004 - 15:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er det nødvendigt med password til remote desktop?

Jeg har en stationær PC, som jeg vil gemme afvejen (uden skærm og tastatur) og kun benytte som filserver på mit hjemme netværk. På maskinen er installeret WinXP-prof. Jeg har ikke oprettet bruger konti med brugernavn og password, da jeg ønsker at kunne starte maskinen når jeg ønser det uden at skulle indtaste password.
Jeg vil accesse den fra en bærbarPC (winXP home installeret) med "remote desktop".
Når jeg køre "Remote Desktop Connection" fra klienten får jeg fint kontakt, men får ikke kontrol da jeg ikke ved hvad jeg skal skrive som brugernavn/password.
Kan jeg anvende remote desktop ,som jeg ønsker det uden at skulle indtaste brugernavn/password?
Hvis nej, hvor skal jeg så oprette brugernavn/password?
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 15:13 #1
Du skal oprette en bruger på din filserver, som må tilgå computeren
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 15:14 #2
det er også det brugernavn/password (som du angiver på filserveren), som du skal taste ind
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 15:15 #3
Hvis den kører XP skal du gå i Kontrolpanel/brugerkonti og oprette brugeren
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 15:16 #4
Du kan også gå via Denne computer/administrer/brugere/ og vælge ny bruger
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. april 2004 - 15:20 #5
Højreklik på Denne Computer->Egenskaber->Fjern forbindelse.

Sæt flueben i "Fjernsupport" og vælg de brugere, der skal have adgang.

Hvis ikke du vil indtaste det hver gang, så ksn du gemme en RDP forbindelse i "Fjernskrivebord" programmet på din klient. Du intaster blot alle informationer og vælger gem som... Så får du en .RDP fil (ex. på dit skrivebord) som du bare kan dobbeltklikke på.
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
18. april 2004 - 23:45 #6
Men hvis jeg opretter en brugerprofil på min filserver, med winXP prof installeret, betyder det så ikke også at jeg ved er nødt til at indtaste brugernavn/password når jeg tænder for maskinen? Dette vil jeg netop gerne undgå da jeg ikke har tilkoblet hverken skærm, mus eller tastatur - maskinen er gemt af vejen opkoblet til min lokale netværk.
Avatar billede Jman Praktikant
18. april 2004 - 23:51 #7
Du kan evt. blot benytte admin, så
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
19. april 2004 - 02:37 #8
Hvis jeg forsøger at logge på remote desktop med mit admin brugernavn (der er ingen password tilknyttet dette) får jeg beskeden "Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto".
Nogen ide om hvor fejlen ligger?
Avatar billede Jman Praktikant
19. april 2004 - 17:28 #9
Ja!
Du angiver en bruger med brugernavn og password på serveren---
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
20. april 2004 - 02:15 #10
superior --> ja, jeg kan fint få det hele til at virke når jeg har angivet en bruger + password på min filserver. Men dette medføre også at jeg skal indtaste brugernavn+password hver gang jeg genstarter (booter) min filserver. Og det er jo netop det jeg vil undgå, da filserveren ikke har tilsluttet skærm, mus og tastatur.
Hvis jeg sætter filserveren op med en admin uden password - ja så vil den jo fint genstarter/boote up. Men så kan jeg ikke tilgår filserveren vha remote desktop.

Mit spørgsmål er: kan jeg anvende remote desktop, som jeg ønsker det UDEN at opsætte filserveren med et brugernavn/password? se min kommentar 19/04
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
20. april 2004 - 02:17 #11
superior --> jeg må bede dig uddybe din sidste kommentar 18/04 --> "du kan evt. blot benytte admin"
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
26. april 2004 - 16:29 #12
Er der ikke nogen der har et bud på hvordan jeg vil kunne anvende remote desktop uden brug af password på min filserver, idet jeg ikke ønsker at skulle taste dette ind ved boot/genstart af denne PC. ????????
Håber der er en der har et bud.