Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:24 Der er 62 kommentarer og
1 løsning

Problem med Msn Messenger.

Hej.

Jeg har problemer med mit messenger.

Jeg har lige formateret og geninstalleret winXP, derefter installerede jeg msn messenger 6.1 - Problemer er så at det hænger i opstarten. Altså når jeg genstarter min computer kan der gå mellem 30 sec og 1½ minut før programmet starter for derefter at logge på.

Jeg har installeret alle updates fra winupdate.

Nogle forslag ?

Det er KUN msn der er problemer med, da jeg har andre ting til at starte, som starter normalt.
Avatar billede EIHP Juniormester
18. april 2004 - 01:28 #1
De 30 sec er jeg vant til.. så tror ik det er nogen fejl.. For jeg har det på samme måde..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 01:34 #2
Hvis det starter op sammen med Windows tager det længere tid, end hvis du starter det manuelt efter at Windows er startet.
Jeg selv starter det altid manuelt - det tager ca. 5 sek. Og så har det den fordel, at Windows også starter hurtigere ;o)
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:34 #3
for 6 timer siden havde jeg ikke det problem... og efter en geninstallation er det dukket op.. så jo det ER en fejl ;)
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:35 #4
Det er ligemeget hvordan jeg starter det op, manuelt eller med windows. der er laaang ventetid første gang det startes efter en reboot ;(
Avatar billede EIHP Juniormester
18. april 2004 - 01:35 #5
Evt.. så den til at load før de andre programmer?
Avatar billede EIHP Juniormester
18. april 2004 - 01:37 #6
Hmm.. ik manuelt.. ja okay.. så er det et problem..der plejer min at være der med det sammen :S
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 01:37 #7
Det kan være du har noget andet liggende som stjæler din båndbredde - virus eller andet snavs. Tror du selv det er en mulighed ?
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:38 #8
det ville jo være dumt, da det jo bare ville sænke opstarten yderligere.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:39 #9
victor-1: Nej - jeg har ingen virus. Altså når jeg starter op viser den ikke engang ikonet i systray FØR efter de 30s - 1½ minut
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 01:44 #10
Ok - ingen virus, men hvad med alt muligt andet ?
Kender du programmet HijackThis ? - det kan generere en log hvori man kan se den slags, hvis man altså forstår at tyde den.
Det var måske en mulighed at prøve det.

Du kan finde programmet her - http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
og en manual her - http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 01:45 #11
Hvis du ikke selv kan tyde den, kan du kopiere den herind. Så skal jeg med mine fattige evner forsøge at klare det.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:47 #12
HijackThis log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 01:46:57, on 18-04-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Mikkel\Desktop\hijackthis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38094.6386921296

Som i kan se er der jo ikke rigtig noget...

Og det er jo også KUN msn den er gal med. :/
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:48 #13
Eller tror da ikke der er noget. Jeg kan ikke selv fatte hvad det betyder alt det der. ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 01:50 #14
Den er ren.
Det kunne måske også hjælpe at afinstallere programmet via Tilføj/fjern i kontrolpanel og så derefter installere det igen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 01:52 #15
Kan programmet DaemonTools disables, så det ikke starter sammen med Windows ?
Ved ikke om det vil gøre den store forskel, men der sker i hvert fald ikke noget ved at prøve *S*
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 01:57 #16
Ja det kan det godt, men daemon tools installerede jeg for at se om det var styresystemet den var gal med. Dvs. messenger havde problemet INDEN daemon blev installeret.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 02:00 #17
Tja - så er jeg ved at være lidt på bar bund.
Et eller andet kan være gået galt under installationen af Windows - prøv med en rep.

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - og skriv så -    sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du igang med følgende:

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 02:05 #18
Jeg har formateret 2 gange med samme resultat. Formaterede 2. gang netop fordi msn ikke virkede som det skulle.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 02:09 #19
Som nævnt herover - prøv en rep.
Jeg har hørt enkelte klage over 6.1 versionen - du kunne evt. prøve 6.0 versionen i stedet.
Jeg bruger selv 6.1 og har ingen probl.
Ellers er jeg tom for idéer - desværre !
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 02:14 #20
har prøvet versionerne fra 6.1 til 4

intet godt kom der ud af det...

Jeg takker for dine forslag.

sfc /scannow gav ikke resultat :/
Avatar billede raffar Juniormester
18. april 2004 - 02:37 #21
Måske du skulle overvej at skifte til f.eks. Trillian der både kan køre MSN, Yahoo, AIM, ICQ og IRC.- Den kan hentes her http://www.trillian.cc/
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 03:36 #22
Har jeg prøvet - og det er ikke lige sagen.
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2004 - 10:42 #23
Har du installeret en ny version af et antivirus program? De nyere versioner er lavet til at checke messenger programmer. Måske er det det der får dit messenger program til at hænge. Hvis det er tilfældet, så prøv at omkonfigurér dit AV program, så det ikke checker messenger. Husk evt. at slå det til igen hvis det skal checke det.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 13:29 #24
dana - dette er ikke tilfældet :/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 13:31 #25
Har du prøvet den rep. ?
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 13:32 #26
ja
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 13:35 #27
Prøv at fjerne den regkey der hedder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\MsnMsgr

Den vil nu ikke starte når du booter. Test om den tager lang tid om at starte når du booter nu, samt når du åbner msn manuelt første gang efter et reboot.
For en ordens skyld, hvis du sletter den key uden at tage backup og gerne vil have den igen efter at have testet så skal den stå til at være:
MsnMsgr Datatype: REG_SZ, "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.exe" /background
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 13:36 #28
Ved godt du skrev dette "sfc /scannow gav ikke resultat :/"
håber ikke det er den du tror er en rep.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 13:41 #29
jamen victor - hvis det er ren reperation man fortager via boot på install disken. Så kan jeg ikke se hvad den skulle hjælpe, da det er en sprit ny installation af winXP.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 13:43 #30
strych9 - jeg kigger på dit forslag
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 13:50 #31
Det er jo noget du bestemmer ;o)
Jeg hævder og fastholder bare, at noget KAN være gået galt under selve installationen og at det MULIGVIS kan løses ved en rep.

Slut herfra.
Avatar billede htm Nybegynder
18. april 2004 - 13:51 #32
Du kan også prøve at fjerne den gamle Messenger 4.7 helt...
tryk start -> kør ->

kopier følgende og sæt det ind, og tryk ok.

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 14:47 #33
htm - er allerede gjort
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 16:41 #34
strych9 - kom der ikke noget ud af :(
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 16:42 #35
jamen hvad fandt du ud af?
MSN tager stadig 100 år om at starte selvom den ikke startes under boot??
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 17:21 #36
ja praecis.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 17:23 #37
Så prøv victor-1's forslag.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 17:32 #38
Jeg har haft formateret endnu engang siden viktor kom med forslag om repair. Tror detsvaerre ikke det kan loese problemet. Men jeg vil give det en chance. Jeg briefer tilbage. Der er tale om den der hedder automated system recovery ik'?
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 17:33 #39
ohh nevermind. Jeg har forstaet :)

briefer tilbage.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 18:04 #40
En reperation var heller ikke løsningen :(

Jeg er snart blank. KAN det være hardware der forårsager problemet ? f.eks. ram der ikke fungere helt optimalt ?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 18:12 #41
Kører du Norton AV?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 18:16 #42
Hvis du gør så læs den her forum tråd igennem :P
http://www.the-scream.co.uk/forums/showthread.php?s=&threadid=11618&perpage=15&pagenumber=1

Spisetid her.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 19:22 #43
Nope kører ikke norton :(
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2004 - 19:27 #44
Jeg har iøvrigt allerede spurgt om det med AV programmer og der er blevet svaret!  :)
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 21:01 #45
Hvis der ikke er andre forslag - vil jeg lukke spørgsmålet. Jeg er blank for ideer. og ved snart ikke hvad jeg gør.

Jeg håber inderligt der er nogen der kan komme med flere forslag til hvad det kan være :/
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 21:14 #46
Jeg har ikke nogen ideer.. Ud over at du kan gå til www.sysinternals.com og få fat i nogle tools så du kan se hvad der egentlig foregår mens msn loader. Det kan måske give nogle ideer. Men jeg gider altså ikke til at læse andres filemon/netmon/regmon logs, så du skal ikke paste dem her =)
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2004 - 21:38 #47
Dette her har jeg fundet i en nyhedsgruppe, hvor folk har de samme problemer som dig. Nedenstående har afhjulpet problemet hos en, så du kan jo prøve det:

1.Exit MSN Messenger Program completely

2.Click on Start, then Run, type: "regedit" (Without
Quotes)

3.Navigate to
MyComputer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenge
r

4.Click the MSN Messenger Key (Click Once). Go to the Edit
menu and select Delete

5.Delete the MSN Messenger folder from c:\Program Files
(Replace C: with your system disk if it is something other
than C)

6.Install MSN MESSENGER
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2004 - 21:52 #48
Det har faktisk afhjulpet problemet hos flere.... :)
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 22:33 #49
dana - når jeg prøver at installere igen, bliver jeg spurgt om jeg vil fjerne messenger eller repair :/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 22:35 #50
Prøv dig frem - du kan jo altid starte forfra *S*
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 22:49 #51
jeg har nu prøvet begge muligheder..

Stadig samme problem.

Altså når jeg starter maskinen op, og kommer ind i win, så kigger jeg i mine processor, processen er startet - der sker bare ikke noget før 2 minutter efter opstart.
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 23:30 #52
Jeg har nu fundet ud af, hvis jeg ikke lader msn starte op med windows og venter i noget tid - 10 mins med at starte msn, så springer det lige op uden problemer. Kan det ikke tyde meget på at der er noget andet der sker ?

Altså måske en anden process eller noget der tager tid om at starte op og derved får msn til at hænge i det når det starter op med win ?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 23:34 #53
Kig i din task manager...
Avatar billede Six Nybegynder
18. april 2004 - 23:46 #54
har jeg gjort op til flere gange efterhånden ;)

Der er ikke noget usædvanligt at se, system idle bruger 99% af resourcerne. alle andre 0. Indtil msn starter op så napper det 3-4%
Avatar billede Six Nybegynder
19. april 2004 - 00:28 #55
jeg lukker spørgsmålet, da det tilsyneladende ikke er messenger der er problemet. Jeg vil gerne have jer alle der deltog til at ligge svar, så jeg kan fordele point imellem jer :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. april 2004 - 00:31 #56
Afstår - ellers tak du *S*
Avatar billede Six Nybegynder
19. april 2004 - 00:52 #57
Så kan jeg da give dig karma i det mindste ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. april 2004 - 01:11 #58
Takker mange gange for de pæne ord og karma *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. april 2004 - 17:37 #59
Måske du bare selv skal smide et svar og acceptere det. Det ser jo ikke ud til, at nogen er interesserede i point ;o)
Avatar billede Six Nybegynder
20. april 2004 - 17:41 #60
Ja, det må jeg jo så gøre - Jeg takker mange gange for alles hjælp ;)

Løsningen på mit problem, som ikke kun omhandlede messenger var så simpel.

Jeg har to netværkskort i min maskine. Det der ikke bliver brugt skulle deaktiveres. 8 formateringer og en masse problemer, for en så lille ting. Men jeg er da bare glad for at det blev løst ;)
Avatar billede Six Nybegynder
20. april 2004 - 17:42 #61
strych9 får bare points. ;)
Avatar billede netx Nybegynder
21. april 2004 - 17:04 #62
jeg har samme problem men jeg har klaret det nu klare jeg det på under 20 sec men det kan også godt være du har mange på din freind list men tror ikke det er problemet men kontakt msn og se om de har lavet noget nyt hved det
Avatar billede Six Nybegynder
21. april 2004 - 17:24 #63
netx - jeg har løst problemet. Har jeg også skrevet ;)

Spørgsmpålet er faktisk lukket nu hehe.