Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 20:47 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Vuder "Radikalt" design

Hej allesammen...
Lavede dette design og tænkte på om i havde nogen gode idéer til selve designet. Koden er én stor gang rod, men jeg starter forfra med koden efter at havde fundet det idéelle design ...

Hvad synes i?
Hvad kan gøres bedre?

//Kristian
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. april 2004 - 20:48 #1
link ?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 20:49 #2
haha glemmer det sQ så nedern. Her er det www.radikale.frac.dk
Og husk nu: KUN designet (ellers havde jeg purt i en anden kategori)
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2004 - 20:51 #3
Ser nydeligt ud.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. april 2004 - 20:53 #4
(1)
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 20:53 #5
takker ;) Nogen forslag? Er det lidt for kedeligt?
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2004 - 20:55 #6
Synes det er fint, som det er.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. april 2004 - 20:55 #7
(1) Rigtig dejligt billede, og en god måde du har delt det op op - kunne måske se om du kunne finde et der er lidt lysere

(2) Synes du skal lave den samme grå baggrundsfarve bagved "Design og kode © Kristian Klitgaard"

(3) Dejlig enkel og overskuelig - det samme er gældende for menuen som er let anvendelig

(4) Kunne godt savne en lille velkomst tekst på forsiden.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. april 2004 - 20:56 #8
Jeg vil ikek sige den er kedelig, men der er ikke den store afveksling fra side til side. Du kunne evt. arbejde på at skifte det store billede ud - med noget der passer til den pågældende side. Det vil skabe lidt mere dynamik
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 20:57 #9
(1) Takker mange gange, men det skal skiftes ud da det ikke er heeelt fint nok i kvaliteten ;)
(2) Skal tænke over det. Det er DEN slags jeg kan bruge mere af
(3) Taxa
(4) Fin idé
Avatar billede cob Nybegynder
17. april 2004 - 20:58 #10
Jeg tror først og fremmet jeg ville gøre noget ved landevejen i toppen - "lige ud af landevejen i gråvejr med de radikale...." - det er måske ikke det bedste signal... (så er der ligesom ikke så meget nyt i forhold til regeringspartierne i dag) - du skal som minimum ændre det eksisterende billede så der kommer noget solskin ind over det. (det kan man sagtens)

Det ville også være rart hvis du arbejdede med 100% i højden - hvis du ikke kan holde dig inden for de mål du har som standard -  så virker det forvirrende og ikke særligt kønt når siderne pludselig fylder meget mere i højden.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 20:58 #11
jah. Det med billedet har jeg også tænkt på. Men ville gerne høre jeres mening først (og det gør jeg jo nu ;))
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 20:59 #12
Og det med 100% i højden... Hvad mener du? I tabellen? Eller bør jeg lave en iFrame?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 21:01 #13
Det med "design og kode" var for ikke at gøre det FOR ensformigt
Avatar billede cob Nybegynder
17. april 2004 - 21:09 #14
ang. 100% - på nogle sider fylder indholdet så meget at den "grå" boks bliver meget lang.. og så ville det måske blive bedre at se på hvis de andre sider også fyldte hele skærmbilledet... i højde med den grå farve... Tror måske jeg evt ville finde en svag lyseblå farve i stedet for den grå. Blå er vel en mere "radikal" farve...
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
17. april 2004 - 21:15 #15
Takker igen... I er for fede (og nej... jeg mener ik at i skal på slankekur)
Takker for det med 100% Prøver det. Og kommer tilbage med et nyt indlæg om en uge eller noget...
Avatar billede boris Mester
17. april 2004 - 21:17 #16
Det er en glimrende ide med billederne for oven og menuen er helt OK.
Til gengæld har du kun plads til ganske lidt tekst i hovedfeltet og alligevel fylder du en masse på, så man skal scrolle ½ meter ned.
Og så er det lidt synd, at siden er så smal.
Jeg ville beholde billedideen, men gøre billederne både breddere og knap så høje, og så ville jeg ændre tabellerne til relative mål, så du altid fyldte skærmen 100 %.
Og forresten - billederne kunne godt være lidt lysere på min skærm.
Og så ville der evt blive plads til at opdele tekstvinduet i to kolonner og undgå alt for meget scroll.
Avatar billede cob Nybegynder
17. april 2004 - 21:21 #17
Siden skal da i hvert fald ikke være bredere hvis den skal virke med på 800x600 skærm - og det vil jeg da bestemt mene at den skal....
Avatar billede boris Mester
17. april 2004 - 21:24 #18
Man kan vende det om og sige: Selvfølgelig skal den virke på en 800x600.
Men det er jo stadig ikke forbudt at angive målene i %.
Avatar billede cob Nybegynder
17. april 2004 - 21:31 #19
>>darkstylerdk - for at du lige kan få en ide om, hvad jeg mener med farverne: http://www.funsite.dk/design/b.jpg - bare lige et enkelt "ufærdigt" draft...
Avatar billede boris Mester
17. april 2004 - 21:39 #20
På min skrm skifter det fra at være natur til kunstige farver /farvelade.
Avatar billede boris Mester
17. april 2004 - 21:40 #21
Man kunne godt forbedre det lidt mere diskret
Avatar billede armin Nybegynder
23. maj 2004 - 19:20 #22
Overhovedet ikke så "radikalt" mener jeg... men meget brugervenligt og overskueligt.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
23. maj 2004 - 19:25 #23
armin: Jeg har også ændret en del siden begyndelsen... Om 5 min kan jeg lægge et ss (screenshot) ud hvis du er interesseret ?
Avatar billede boris Mester
23. maj 2004 - 21:40 #24
Toppen med billederne er simpelthen kanonflot lavet - helt i særklasse.
Menuen er helt OK.
Til gengæld er selve hovedfeltet med tekst hamrende kedeligt at se på. Der er meget lidt plads fordi siden er lavet til 800 skærm, og det forpligter til at der kun må stå meget, meget lidt på hver side.
Hvem er vi-siden irriterer så meget, at jeg ikke gider læse den.

Det var bare en ærlig kommentar
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
23. maj 2004 - 22:54 #25
"Der er meget lidt plads fordi siden er lavet til 800 skærm, og det forpligter til at der kun må stå meget, meget lidt på hver side.
Hvem er vi-siden irriterer så meget, at jeg ikke gider læse den.
"
---
Vil du uddybe Boris... Jeg tror ikke helt jeg forstår. (Og selvfølgelig skal du komme med din ærlige mening. Det er KLART det jeg ønsker)
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
23. maj 2004 - 22:54 #26
Også hvad der er galt med Hvem er vi-siden
Avatar billede boris Mester
23. maj 2004 - 23:18 #27
Nu skal jeg prøve at uddybe.
Netop fordi billederne og menuen alt i alt er usædvanlig vellykket, er det lidt kedeligt at se en masse sammentrængt tekst på blå baggrund. De andre menupunkter kan gå an; men 'hvem er vi' går galt.
Alle de andre sider er mere opdelt i afsnit eller har billeder.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
23. maj 2004 - 23:32 #28
så jeg skal blot opdele siden i afsnit og/eller indsætte et billede?
Avatar billede armin Nybegynder
24. maj 2004 - 02:38 #29
Jeg har set det, det er ok, det er rent og overskuelgt, men det er ikke radikalt efter min mening. Det betyder ikke at det er dårligt, det opfylder kravet. Det er helt fint. Bare ikke "radikalt"
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
24. maj 2004 - 07:37 #30
Armin: Nej, men "kunden" er tilfreds med det. Selfølgelig må du gerne komme med forslag hvis det kan gøre det bedre.