Avatar billede anni01ad Nybegynder
17. april 2004 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Finde synkroniseret drev

Hejsa...
Jeg har gennem noget tid haft min computer logget på et domæne, hvor mit online hjemmedrev også har været. For en sikkertheds skyld har jeg synkroniseret mine data på det drev, så de er tilgængelige offline. Nu er jeg ikke længere i nærheden af domænet, da serveren er brudt sammen, og jeg kan derfor kun logge ind lokalt (bruger Windows XP). Selvom jeg logger ind lokalt, vil jeg gerne kunne tilgå det drev, der er tilgængeligt offline, men XP fortæller mig pænt, at "access Denied". Jeg bliver ikke engang spurgt om brugernavn og password, som jeg jo udmærket kender. Mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg adgang til de filer, der er gjort tilgængelige offline?? Ligger de i en mappe lokalt på min maskine? og hvis de gør, hvordan får jeg så mulighed for at få fat i dem, nu hvor jeg ikke kan logge på med domænets brugernavn og password, men kun lokalt som administrator?
Avatar billede strych9 Praktikant
17. april 2004 - 16:23 #1
Har du prøvet at logge på domænet alligevel selvom det er offline? Det kan den som regel godt finde ud af.
Ellers må du:
A) Logge ind på computeren som lokal administrator
B) Slå simple filesharing i winxp fra
C) Højreklikke på profilen i documents and settings og vælge fanebladet sikkerhed. Her kan du sætte din lokale administrator til at have read-write adgang til folderens indhold.
Avatar billede clr Nybegynder
19. april 2004 - 12:18 #2
hvis du er logget på som lokal administrator, kan du "take ownership" på et drev eller en fil. Dermed bliver du "ejer" af drevet / filen.
Det gøres ved at højre klikke på drevet, vælg properties, vælg securety, vælg advanced, vælg owner, og vælg så den lokale administrator og marker "replace owner on subcontainers and objects".
(min maskine køre med engelsk sprog, så hvis du bruge dansk sprog skal du lige finde de tilsvarende felter.)
nu har den lokale administrator fuld kontrol over drevet og dermed adgang til alt på drevet.
Avatar billede anni01ad Nybegynder
19. april 2004 - 17:55 #3
ok... tak - det spiller
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 18:15 #4
så måske du kunne acceptere svaret :)