Avatar billede svend1232001 Nybegynder
17. april 2004 - 14:43 Der er 8 kommentarer

Nyt bundkort virker ikke ordenligt

Hey.

Jeg har lige købt nyt bundkort til min computer, et ASRock P4S61.
Det går fint nok, når jeg tænder computeren. Så kommer den så frem til, hvor jeg kan vælge, om jeg vil kører normalt eller i fejlsikret tilstand, da jeg ikke har slukket computeren ordentligt. Det er ligemeget hvad jeg vælger, for lige efter går computeren i sort og genstarter, dvs. jeg når aldrig at komme ind i Windows.

Grunden til at jeg købte nyt bundkort, er fordi at mit gamle kun understøttede SD-RAM.

Jeg har gået alt i gennem, i forhold til ledninger og haft en af mine venner til at kigge på det.

Min computer:
Windows XP
Pentium 4 1.8 ghz
Samsung PC3200 512DDR-RAM
Club-3D Radeon 9800 Pro 123MB
80 GB harddisk (Kan ikke lige huske hvilken)

Er der nogen der ved, hvad der kan skyldes, at den bare genstarter, og jeg slet ikke kan komme ind i Windows?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. april 2004 - 14:45 #1
Er alle drivere fra den medfølgende CD installeret?
Har du bare flyttet din harddisk med windows over?
Det slipper man sjældent godt fra, du kan måske redde det med en Repair.
Vejledningen er lavet af brugeren Resten.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

6:Lav kaffe, og slap lidt af i ventetiden.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
17. april 2004 - 16:30 #2
Hey.

Tak for hjælpen indtil vidre.
Nu har jeg bare fået en ny fejl, som er følgende:

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadelse af computeren.

Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmebilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Kontroller, om der er vira på computeren. Fjern eventuelle nyligt installerede harddiske eller harddiskcontrollere. Sørg for, at haddisken er korrekt konfigureret og afsluttet. Kør CHKDSK /F for at kontrollere, om harddisken er beskadiget, og genstart computeren.

Tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x0000007B (0xF894D640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. april 2004 - 16:39 #3
Tjek en gang til om Ram og grafikkort sidder 100% rigtigt.
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
17. april 2004 - 18:10 #4
Tja, det skulle jeg mene de gør. Det er ret underligt.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. april 2004 - 20:01 #5
Boot på din CD igen, vælg Repair første gang, vælg konsolmode, skriv chkdsk /f tryk <Enter>
Se om ikke det hjælper.
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
17. april 2004 - 20:34 #6
Den spørger ikke konsolmode. Den går bare direkte ind et sted hvor man kan skrive. Men jeg gætter på det er konsolmode :). Men så er problemet bare, at jeg kun får lov til at skrive et bogstav, så jeg kan ikke skrive det der chkdsk /f. Men det er jo ikke engang sikker, at det er det rigtige sted jeg er.
Avatar billede neophyte Nybegynder
17. april 2004 - 22:54 #7
Har du skiftet bundkortet ud uden at formatere din pc?? Hvis ja, så tror jeg det er problemet. Min kan ihvertfald ikke lide når man udskifter noget hardware, så kommer der somregel en blå skærm. Har ellers haft et utal de der blå skærme.
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
23. april 2004 - 21:55 #8
d