Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
16. april 2004 - 23:56 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

lydløs køling af computer ?

Hej ...
jeg har følgende system:
Intel Celeron 1,4 Ghz (sokkel 370 (som P3))
Palit Daytona Geforce 4 Ti4200
Aopen H600B (m/orig. vindue og katode :D)
maxtor fluid HD

jeg ville så lige høre om der er nogen der kunne komme med et forslag til hvad man kunne gøre for at tysse lidt på den ... fx ny køling til CPU og GFX ... men hvad skal man købe så det passer ? ... syntes de fleste 12dB kølere til CPU er til AMD... :( ... links ?

Mvh Brian
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
17. april 2004 - 00:04 #1
hvis man vil ha en næsten helt lydløs computer vil jeg forslå vandkøling :)
der er mange der har vandkøling til ok pengene

www.shg.dk
www.studiedata.dk (de har også nogle gode køler som du kan brug hvis du vil luft køle og ha en lydløs computer, så lydløs som luft kan blive)
Avatar billede numbat Nybegynder
17. april 2004 - 00:16 #2
Det er osse en mulighed at købe andet kabinet. Der fås støjdæmpende kabinetter foret med kork etc. og de virker mig bekendt fint.
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
17. april 2004 - 00:18 #3
Man kan også købe nogle måtter der er bygget til at lave computer lydløse :)

jeg skal lige se om jeg kan finde et link...
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
17. april 2004 - 00:26 #4
Avatar billede chalde Seniormester
17. april 2004 - 01:03 #5
Et lille tip:
Undlad at smide en ny køler på dit grafikkort, idet garantien ryger.
Grund: Stort set _alle_ palit ti4200 brænder af indenfor 1-2år (ofte før).
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
17. april 2004 - 03:15 #6
det er næsten alle ti4200 der brænder af så hurtig, mit gjore også :/
Avatar billede ulkj Praktikant
17. april 2004 - 10:58 #7
chalde Hmmmmm en sjov teori du har der mit palitdaytona ti4300 er snart 3 år gamel og køre som det skal!

desunden til støjdæbningen kan jeg ud over vandkøling forslå en Coolermaster Arogate 2 til at styre kølerenes spænding manuelt!
Avatar billede chalde Seniormester
17. april 2004 - 12:02 #8
ulkj->
1) Ring og spørg de butikker der sælger det
2) http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=20472
Skrev også stort set, og jeg holder fast i det. At dit har overlevet, er såmænd bare heldigt.
Sjovt dit har holdt i 3år, da geforce4 serien kun er 2 år gammel.
Avatar billede ulkj Praktikant
17. april 2004 - 12:23 #9
chalde det var nu ikke fordi jeg vil skændes med dig...

men fadt lige min kvitering frem fre compumail som jeg købte det hos engang tilbage i den 30/10/02 oki så er det ikke helt 3 år men tæt på :-)

det kan da godt være jeg er heldig men jeg snakker jo ud fra erfaring og ikke hvad jeg har hørt :-) desunden er ti 4200 modellen jo ved at være en uddebateret sag :-)

vil hellere end gerne bytte mit til er radion 9600 hvis nogen ville spytte lidt i kassen!
Avatar billede chalde Seniormester
17. april 2004 - 12:27 #10
Enig. Mit eget MSI ti4200 er også begyndt at møde modstand (men det er først sket nu med far cry osv..)
Mit kort er også købt i slutingen af 2002, og jeg må sige at det har tjent mig godt :-)
Men palit´s ti4200 er det ti4200 der oftest brænder af (alt for ofte). Om det er fordi de bruger dårlige komponenter skal jeg ikke kunne sige, men tror de har forsøgt at lave et så billigt kort som muligt, og konsekvensen er så at de brænder af.
Avatar billede ulkj Praktikant
17. april 2004 - 12:32 #11
Kænder ikke far cry Hmmmm måske jeg skal igang med at spille lidt mere igen Hmmm og dog det er jo snart sommer! og på den anden side den nye gta kommer jo snart!

Jeg tror mht kompunenter kommer det vil an på en serie af en fabrikation og ikke en hel fabrikation. selv ibm her været uheldige med serier af deres hardiske som så er blevet trukket tilbage!

Men jeg syntes faktisk det er ret sjovt at palitdaytona holder prisen jeg gav ca 1300 dengang og kan se det sælges for det samme idag!
Avatar billede ulkj Praktikant
17. april 2004 - 12:53 #12
nÅ Men tilbage til emnet

har lige drukket 2 kander kaffe og kan give et mere kometent svar!

Den Coolermaster jeg nævte før er nok løsningen og hvorfor

Jeg selv køre med 6 x 80mm blæsere samt en viking 2 på cpu og en den almene køle på mit palitkort som jeg nu engang har!

Og det fede ved Arogaten er at man kan både se temp og omdrejninger i din maskine på 4 kanaler. Når jeg starter min maskine op lyder som 7 støvsugere men de arogaten kan regulere din blæsere og huske det går den ned i omdrejnigner/larm i løbet af 5 sekunder efter start!

Og en arogate kan købes til billige penge 350-400 kr! :-) tror nok shg er de billigste har ikke set efter!
Avatar billede ulkj Praktikant
17. april 2004 - 12:55 #13
hov for fanden det var et svar!
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
17. april 2004 - 16:58 #14
Hej... der var godt nok meget at læse her ... men tror ulkj kan få ret her... men hvad skal jeg købe af køler til min CPU ?

sjovt med det med de dersens Palit ti4200 ... det er ikke mere end 3 mdr siden jeg fik mit byttet fordi en elektrolyt kondensator simpelthen faldt af og kortet overophedede ... den var ikke knækket eller noget så den har været ret varm hvis det er lodningen der har givet efter... hvilket det så ud til selvom det lyder vanvittigt...
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
17. april 2004 - 21:27 #15
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
17. april 2004 - 22:58 #16
Takker... vil jeg kigge på... tror sådan en silent twin kunne gøre det :D
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
18. april 2004 - 00:25 #17
jeps. held og lykke med det :)