Avatar billede skejby Nybegynder
16. april 2004 - 21:43 Der er 7 kommentarer

2 elle flere film på en skive?

jeg sidder og leger lidt og vil nu prøve om det er muligt at lægge 2 eller flere film ned på en dvd-r skive som kan spilles på en alm.dvd afspiller.

jeg har fået 2 film til at fylde så de kan være der, MEN hvordan får jeg dem lagt ned på skiven og hvordan laver man det sådanne at man har mulighed for at vælge hvilken film man vil se når den starter???

Håber at der er nogen der kan hjælpe eeler har nogen ide'er......
Avatar billede norbert Nybegynder
16. april 2004 - 22:10 #1
Jada, jeg lægger altid to film ned på mine skiver.
Jeg konverterer dem i dvd2svcd som DVD i mish-opsætningen, og 352x576 som er kompatibelt med DVD. Jeg finder først ud af, hvilke film, jeg vil have på skiven og regner så bitraten ud udfra, hvor lang tid de to film varer. Dernæst koder jeg dem i dvd2svcd med CCE som encoder. Når jeg så har de to mpegfiler bruger jeg tmpgenc author, hvor jeg kan lave menuer til hver enkelt film og konverterer dem til DVD-venlige filer. Jeg brænder direkte fra programmet.
Norbert :-)
Avatar billede skejby Nybegynder
17. april 2004 - 08:44 #2
nu er det 2 fulde dvd film jeg har som jeg gerne vil have ned på en skive.
hvilket program kan jeg bruge til det???
Avatar billede norbert Nybegynder
17. april 2004 - 08:51 #3
Hvis du har konverteret dem, kan du bruge tmpgenc-author. Der kan du trække dem ind og give dem menuer. Du kan trække en prøveversion ned her:
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html.
Du skal lige være opmærksom på, at der er to muligheder for at trække filer ind. Den ene mulighed er, hvis du har dem som vob-filer, den anden som alm. mpeg-filer. Hvis du kommer til at åbne den forkerte, kan du ikke finde dine filer. :-)
Avatar billede snowball Novice
20. april 2004 - 11:21 #4
skejby: Sidste chance inden du får karantæne - besvar venligst vores mails og reager på vores henvendelse i http://www.eksperten.dk/spm/476549

Snowball / CoAdmin
Avatar billede norbert Nybegynder
22. april 2004 - 16:20 #5
Fandt du ud af noget her?
Norbert
Avatar billede jondmac Nybegynder
29. april 2004 - 14:11 #6
Du kan prøve med KVCD som er en vidre udvikling af VCD og SVCD der gør det muligt at putte op til 320 min på en cd-r med en opløsning på 352x288, eller 120 min i 352x576... Det er mulig gjort ved at de har ændret "quantizise matrixen" (tror jeg det hedder).

Tjek www.KVCD.net
Avatar billede norbert Nybegynder
29. april 2004 - 16:20 #7
jondmac, jeg prøvede den side, da jeg startede med at lege med vcd for nogle år siden, og det er nok den dårligste kvalitet, man kan få, den stinker, men ok. Jeg synes det er flot at få næsten DVD-kvalitet på 4 timer på en dvd, som er baseret på DVDs måde at konvertere på. Der tænker jeg på CVD, som kører med den opløsning, jeg beskriver i min første kommentar.  Der er et andet alternativ til at presse meget ned på en DVD eller CD, og det er divx og xvid. Det kræver dog blot, at enten har du en DVD-afspiller der kan afspille disse eller at du afspiller dem på computeren.
Forøvrigt skal du nok ikke forvente at der sker mere her i tråden, da skejby's bruger er lukket.
Norbert :-)