Avatar billede borntolose Nybegynder
16. april 2004 - 20:44 Der er 7 kommentarer

Mystiske Explorer fejl

Jeg har på det seneste oplevet nogle irriterende fejl i Explorer 6. Det mest mærkelige er at jeg ikke har mulighed for at højre klikke på et link og så sige "Åbn i nyt vindue"... der sker simpelthen ingen ting. Og det er ikke musen eller noget... for det virker fint nok i Opera.
Det andet er at jeg tit får en lille besked om at "Der opstod en fejl på siden". Bla. når jeg på http://musik.tdconline.dk/ vil ind i butikken kan jeg i detailerne over fejlen se noget med: "En sådan grænseflade understøttes ikke".
Nogen der har en ide om hvad der er galt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. april 2004 - 20:51 #1
Har du alle opdateringer ?

Hvis du bruger XP eller ME, så prøv med en systemgendannelse.

Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående.

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du igang med følgende:

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. april 2004 - 20:52 #2
Bruger du 98 eller ME kan du som rep.-metode bare installere oven i den installation som findes i forvejen.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. april 2004 - 20:54 #3
jeg tror jeg ville geninstallere IE
fjerne den, og derefter geninstallere. men du skal ikke geninstallere den over internettet. du skal hente den som komplet pakke, for så har du filerne liggende på PCen hvis du senere får brug for en reparation. .. bare et langskud, jeg er ikke særlig overbevist egentlig
Avatar billede borntolose Nybegynder
16. april 2004 - 20:56 #4
Jeg kører XP og jeg har prøvet at lave den sfc/scannow uden det store held... tror jeg vil give mig i kast med en reparation lyder som en god ide. Det bliver nok hele XP da jeg synes det generelt køre lidt mærkligt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. april 2004 - 20:59 #5
Ved rep. - følg (nøje) den vejledning jeg lagde i min første kommentar.
Med den metode beholder du alle dine indstillinger og programmer.
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
27. april 2004 - 17:31 #6
har forgæves forsøgt en reparation af XP. De valg muligheder der kommer frem på skærmen svare ikke helt til dem du nævner (victor-1) men på et tidspunkt bliver jeg da spurgt om jeg vil lave en reparation af XP. Til det svare jeg ja og ender ved en dos-prompt der beder om admin adgangskode... efter den er indtastet står der bare c:\windows ... jeg ved ikke hvordan man kommer vidre, så jeg skrev bare exit.
Avatar billede roenving Novice
28. april 2004 - 01:09 #7
borntogetbusy/borntolose

-- du bedes forklare sammenhængen mellem brugernavnene ...

Hvis der ikke kommer en _meget_ god forklaring deaktiveres begge brugere !-|

/coadmin