Avatar billede robertk Nybegynder
16. april 2004 - 16:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DVD til AVI (Ukomprimeret)

Hej,

Jeg har søgt LÆNGE ludt på nettet nu og testet jeg ved ikke hvor mange forskellige demoer af software for at finde det rigtige..

jeg vil rippe en DVD til AVI ukomprimeret, med lyd i eller som ekstern .wav
Hvad skal jeg have for at det kan lade sig gøre? det vigtige er sådan set bare at det skal være en AVI, ikke m2v og alt muligt andet, er nød til at være AVI.

Mvh.
Robertk :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. april 2004 - 16:56 #1
ukomprimeret.. avi er jo filmens mp3..

det er som, at ville ha en zip fil til at fylde det samme, som den fil man zipper, det kan man ikke..?
eller har jeg misforstået.?
Avatar billede robertk Nybegynder
16. april 2004 - 17:15 #2
Hehe jah du har total misforstået, :) det jeg mente var at jeg vil ende med en AVI videofil med lyd, eller en seperat wav ved siden af.

Et program som kan dette? :) koste hvad det vil!
Avatar billede slap_af Nybegynder
18. april 2004 - 21:17 #3
der kan du bruge programmet dvd2avi.
der kan du lave tekster på din film også.
der ligger en guide på www.dvdrip.dk
Avatar billede robertk Nybegynder
19. april 2004 - 09:08 #4
Problemer et bare at når jeg skal lave små klip ud fra den enkelte film, så skal jeg bruge en REN avi, ukomprimeret - f.eks premiere vil ikke acceptere min en divx :(

Men det kan DVD2AVI måske også ? Eller hvad helt specifikt gør det ?
Avatar billede slap_af Nybegynder
19. april 2004 - 20:48 #5
ja det kan den også lave ren avi fil eller divx.
det er det codex du vælger at lave den i.
Avatar billede robertk Nybegynder
21. april 2004 - 10:03 #6
Jeg har forsøgt utallige gange med DVD2AVI, og gemme UKOMPRIMERET, og programmet går simpelthen ned hver gang, og så engang imellem skriver den bare "finish", og har genereret en tom fil...

Findes der en anden løsning ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. april 2004 - 10:07 #7
Du skal da ha' det program til at virke ;o)

Opdater Windows - kontroller i enhedsorientering, at der ikke er nogle gule markeringer - opdater dine drivere generelt og kig evt. på, om din bios er for gammel.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. april 2004 - 10:09 #8
Hvis programmet går ned skyldes det antageligt en fejl i windows,- en eller anden konflikt.
Avatar billede robertk Nybegynder
22. april 2004 - 11:27 #9
Oke det spiller nu! tak for hjælpen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. april 2004 - 12:23 #10
Smider et svar hvis du mener jeg skal ha' point !
Avatar billede robertk Nybegynder
26. april 2004 - 14:06 #11
alt virker takker.. u got points !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. april 2004 - 18:08 #12
Takker for point :)