Avatar billede hijklm Juniormester
16. april 2004 - 14:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

DVDShrink komprimerer ikke nok

Jeg har et problem med nogle af mine film når de skal igennem DVDShrink. Den står til at den skal lave outputfilerne på maks. 4464Mb eller det der hedder DVD-5.
Men jeg har oplevet at ved enkelte film, så efter den har analyseret, så har den overskredet de 4464Mb og så kan jeg jo ikke brænde filerne.

Hvorfor gør DVDShrink dét og hvordan ændrer jeg det? Ved at vælge Custom Ratio kan man jo kun vælge højere sådan at filen bliver større og det er jo det modsatte jeg er ude efter.
Avatar billede kick Nybegynder
16. april 2004 - 14:18 #1
Sæt outputfilerne på 4400MB skulle gerne løse dit problem
Avatar billede hijklm Juniormester
16. april 2004 - 14:29 #2
Ok, tak. Det prøver jeg. Lige et side-spørgsmål: hvordan kan det være, at selvom jeg har det hurtigste dvd-drev der findes på markedet og det er sat korrekt op og kører ATA100, så tager det 4-5 minutter at analysere med DVDShrink og næsten to timer at encode?
Avatar billede kick Nybegynder
16. april 2004 - 15:02 #3
Hvilket program bruger du til at encode med?????
Det kan være at DVD'en er svær at læse så derfor...

Den sidste jeg lavede tog også næsten 2timer om det

Min Pc er :
Asus P4C800-E Deluxe
Intel Pentium4 Northwood-C 3.0GHz In-a-Box
2 * Kingston 512 MB DDR-RAM PC3200 400 MHz
Plextor PX-708A/T3 intern retail
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 15:05 #4
At encode har intet med hastigheden på dit drev at gøre - det kræver CPU power.
Avatar billede hijklm Juniormester
16. april 2004 - 15:06 #5
Jeg bruger DVDShrink til at encode.

Jeg har en:
AMD Athlon 1Ghz
512Mb RAM
Soltek 75-KAV
4x Dual DVD-brænder
Avatar billede steffansp Nybegynder
16. april 2004 - 15:06 #6
phatlasse > Hvorfor bruger den så ikke 100% ligger på omkring 50%..?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 15:11 #7
Hvis programmet var skrevet til at bruge 100%, så var din PC ukampdygtig imens.

På nogle programmer (f.eks. VirtualDub og TMPEGnc) kan man selv vælge hvor høj prioritet programmet skal have, i forhold til andre ting på sin PC. (jo højere prioritet, des mere CPU power)

Faktisk er 2 timer ikke ret meget, når vi snakker MPEG2 encoding. DVDshrink er heller ikke en ægte MPEG2 encoder, men noget der hedder "compressed domain transcoder" hvilke betyder at kvaliteten også stinker hvis du spørger mig.

Hvis du vil lave ægte MPEG2 encoding, så skal du have fat i f.eks. CinemaCraft Encoder. Men her vil det sikkert også tage 3-4 gange så lang tid, alt efter hvor mange passes du vil lave. Men til gengæld for du også en billedkvalitet der langt overgår DVDshrink.
Avatar billede hijklm Juniormester
16. april 2004 - 15:12 #8
Når min encoder, så kører den fra 1,500Kb/s og op til maks. 2,000Kb/s.
Avatar billede steffansp Nybegynder
16. april 2004 - 15:13 #9
Med CinemaCraft Encoder kan man så ikke skrue lidt op for hastigheden??
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 15:14 #10
Hvis du vil lave kvalitets DVD backup, så kig på www.doom9.org

f.eks.:
http://www.doom9.org/mpg/dvdrb.htm
Avatar billede steffansp Nybegynder
16. april 2004 - 15:15 #11
Hvilken CinemaCraft Encoder er bedst?? Jeg laver dog svcd..
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 15:16 #12
steffansp >> Jo, CCE er noget hurtigere end f.eks. TMPEGnc.

Men i min verden, så handler det her slet ikke om hastighed.
Hvis man vil have et godt resultat, så tager det tid - punktum.

Der findes så programmer, der kan gører det hele for en, på et par timer, men så har man også selv valgt en dårligere kvalitet.

...man vælger selv :o)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 15:17 #13
Den bedste CCE er SP udgaven, men den koster næsten 2000$
Du kan få en Basic udgave til lige omkring 60$. Den kan næsten det samme som SP udgaven, den er bare begrænset til kun at kunne lave 2 passes (hvilke også er fint nok)
Avatar billede steffansp Nybegynder
16. april 2004 - 15:18 #14
Ved mig handler det om kvalitet og tid... :)
Avatar billede hijklm Juniormester
16. april 2004 - 16:25 #15
Steffansp--> Det virkede med at sætte den til 4400Mb istedet, men nu er problemet så, at de to skiver som da den analyserede tidligere fyldte for meget, dem gider den ikke at analysere på ny - altså efter jeg har ændret kravene til hvad outputfilen må fylde.
Den går bare ind og genindlæser hukommelsen fra sidst og så fylder outputfilen stadig for meget. Hvordan får jeg den til at glemme de to skiver eller bare analysere på ny efter den står på 4400Mb?
Avatar billede hijklm Juniormester
16. april 2004 - 16:27 #16
Steffansp--> Med andre ord: nye skiver lykkedes det at få lavet så de ikke fylder for meget. Men de to skiver som jeg nåede at analysere inden jeg havde sat den lavere end 4464Mb, dem gider den ikke analysere så jeg kan brænde dem.
Avatar billede hijklm Juniormester
16. april 2004 - 16:50 #17
Lukker og spørger på ny... (for at forklare mig bedre)
Avatar billede shocino Nybegynder
17. april 2004 - 07:28 #18
slet tempfilerne