Avatar billede jesman Nybegynder
16. april 2004 - 14:03 Der er 19 kommentarer

Bliver straks logget af remote desktop

Hej alle.

Jeg har en Win2003 server, hvorpå der er installeret en Terminal Service. Når man tilgår serveren med en Terminal Service klient eller remote desktop klient, fungerer det fint nok i nogle dage, hvorefter man hele tiden bliver vippet af, så snart man er logget ind på serveren. (efter ca. 1 sekund).

Jeg har nu afinstalleret Terminal Service på serveren, da det gik op for mig, at det samtidigt betyder, at serveren så kører som application server, som kræver en licens pr. Terminal Service bruger.

I stedet har jeg aktiveret Remote desktop, og har fortalt serveren, at administrator gerne må logge på. Men der sker det samme: ca. 1 sekund efter login på serveren, bliver man vippet af igen.

Hvad kan man gøre ved det ??
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 14:48 #1
Har du set i eventloggen om der er noget der kan give mere info?
Avatar billede vbcoder Nybegynder
16. april 2004 - 14:57 #2
Du kan sagtens tilgå den med Terminal Service.

Du skal blot installere den igen og under installation vælge administrator mode.

Så har du ubegrænset tilgang i ubegrænset tid
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 15:14 #3
vbcoder > det er 2003 server - og det er ikke det der er hans problem.. :o) På en W2k3 skal man som i XP enable Remote Desktop til at lave det der under w2k hed Administration Mode.
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:15 #4
Hej. Jeg sidder hjemme hos jesman og studser med det her. Ved at geninstallere Terminal Service spørger den mig kun om jeg vil have Full Security el. Relaxed Security.

Efter geninst. af TS switcher den i TS configuration\Licensing tilbage til Pr. Device. i stedet for Remote Desktop Administration !.
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:16 #5
Det skal lige bemærkes at det er en member server, altså ikke med AD, DNS, o.s.v. installeret.
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:17 #6
det burde jo vel ellers være fint at nøjes med at have Remote Desktop aktiveret. i det her tilfælde.
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 15:18 #7
I skal ikke på nogen måde installere noget som helst der har med Terminal Services at gøre på en w2k3. Hvis du skal have remote admin mode til at virke så skal du: Control Panel -> System -> fanen Remote -> sætte hak i Remote Desktop. Das ist alles. Så kører den som på en W2K admin mode.
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 15:19 #8
Terminal Server på en w2k3 bruges _KUN_ når man skal have application mode.
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:20 #9
det har jeg også gjort, og det funker stadig ikke.
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 15:20 #10
server=services bare lige for at få det på det rene.. :o)
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 15:21 #11
Nej han bliver stadig smidt af efter 1 sekund eller hvad? Har I set i eventloggen på serveren. Der burde stå noget mere som vi kan bruge til at fejlfinde med.
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:25 #12
Dette er den eneste fejlmelding i hele eventloggen.

Access denied attempting to launch a DCOM Server. The server is:
{0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064}
The user is NETWORK SERVICE/NT AUTHORITY, SID=S-1-5-20.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 15:27 #13
Underligt.. Bruger i en remote desktop client fra en XP?
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:29 #14
Ja, Jeg sidder her lokalt med en xp, og Jesman prøver på at koble på via arbejde
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:30 #15
samme problem begge steder, og det har ellers virket. uden at der siden er foretaget nogle ændringer.
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 15:34 #16
Logger I på med administrator? Evt i task manageren prøv at logge alle brugere af. Prøv at connecte direkte til konsollen (det kan man på en w2k3)http://dev.remotenetworktechnology.com/ts/rdpfile.htm

connect to console i 1 0 - connect to a virtual session
1 - connect to the console session

Jeg smutter nu så jeg kan desværre ikke hjælpe mere før om et par timer..
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:35 #17
ok. Den ene bruger der er logget på, er administrator
Avatar billede ganz Nybegynder
16. april 2004 - 15:35 #18
eneste bruger
Avatar billede felix- Nybegynder
20. juli 2005 - 15:24 #19
Jeg sidder med samme problem nu. Fandt i nogensinde en løsning eller reinstallerede i?
Mit scenarie er dog bare fra en XP pc til en anden XP pc, men jeg bliver også logget af straks.