Avatar billede elxx Nybegynder
16. april 2004 - 01:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min internetforbindelse går amok

hej. Nogen der ved hvad der kan være galt når min computer pludselig begynder at uploade voldsomt, og internetforbindelsen afbrydes??
Det skete for mig. En gendannelse hjalp, men hvor længe, og hvad kan sådanne mærkelige episoder skyldes?

Mens problemmet stod på tjekkede jeg får virus (AVG), og spyware (spybot, hijackthis) Der var nogen, men det hjalp ikke at fjerne dem.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 01:38 #1
Et skud i tågen - men hoster du en server? Det sker jo til tider, at grimme hackere lusker sig ind og sætter ftp-warez-servere op på folks forbindelser.

Jeg havde en kollega en gang, dengang hvor Windows tillod tomme administratorpasswords, hvor folk, via Remote Desktop, havde startet sit eget lille warez-hosting community på hans forbindelse..

Det er et longshot, men det kan jo skyldes din vilde upload, det var i hvert fald han fandt ud af det.

- pacroon
Avatar billede nmh Nybegynder
16. april 2004 - 09:10 #2
prøv at checke for spyware.
Se mere her www.spywarefri.dk
Du kan også se mere i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede elxx Nybegynder
16. april 2004 - 09:55 #3
Jeg har ingen server på denne forbindelse.

nmh> Som sagt havde jeg tjekket for spyware.
Avatar billede rasher Nybegynder
16. april 2004 - 13:03 #4
En idé kunne være at undersøge hvor denne trafik går til. Luk alle programmer der kunne tænkes at tilgå internettet og kør `netstat` i en ms-dos prompt. Det er umuligt at sige hvad der kan være skyld i dette. Måske en endnu ukendt - eller bare ikke tilstrækkelig udbredt trojan. Måske noget helt andet.
Avatar billede elxx Nybegynder
15. maj 2004 - 19:13 #5
slut