Avatar billede klaske_ko Nybegynder
16. april 2004 - 01:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Cirkel vil ikke bøjes

Vil gerne lære at lave en cirkel som Yin/yang....det går konstant galt...jeg kan godt lave farverne og sådan, men jeg kan bare ikke finde ud af at gøre sådan at der kommer det der så der er den der bøljede effekt...:/ kan kun få den lige :(

Jeg kan ikk komme videre end det her :

http://upit.dk/andet/cirkel.gif :(

Plz skriv det tydeligt så jeg selv kan finde ud af det :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. april 2004 - 01:29 #1
du kunne starte med at skrive hvilket program du bruger ???
(hvis du bruger Flash Eller Illustrator (altså vektor programmer)
,så kan du lave den færdig på 2 træk med musen)
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
16. april 2004 - 01:31 #2
Du er her : Eksperten : Spørgsmål & Svar : Programmer : Billedbehandling : Photoshop : Cirkel vil ikke bøj <-- Photoshop ? :D derfor jeg smed den herind...
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. april 2004 - 01:34 #3
Ups sorry, fik ikke lige set at vi var i PHOTOSHOP forumet
Photoshop er ikke det rigtige værktøj til den slags grafik
men ellers gå på Google og søg på:[ "yin/yang symbol" tutorial ]
(der er masser er jeg sikker på...)  :)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 01:42 #4
Åben billedet.
Tag en elipseformet markør, og select cirklen, decrease selection'en med et par pixels, så du har markeret et lille stykke inde i cirklen.

Vælg Filter > Distort > Shear -

Lav to punkter oppe og nede på linjen, og træk dem hver sin vej. Voilá ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 01:44 #5
Hov, det jeg mente var at du skal selecte med en elipseformet markør, rundt om midterstregen, fra top til bund, men ikke med for meget mellemrum mellem stregen og markøren.
Avatar billede pixelmax Nybegynder
17. april 2004 - 08:49 #6
Jeg har lavet en lille tutorial til dig så du kan lave dit tegn.
Jeg har lagt den på adressen http://www.pixelmax.dk/tut/tutorial.htm

Spørg løs hvis du er i tvivl om noget :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2004 - 11:32 #7
Bare for the record, det hedder Yin/Yang .. Yin'et har ikke noget g.
Avatar billede zhark Nybegynder
17. april 2004 - 22:48 #8
Det er bare en god vejledning du har fået af "pixelmax" - men, du kunne jo også lære at bruge pen værktøjet så kan du bare bøje alt hvad du vil...
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/boejet-cirkel.gif
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
18. april 2004 - 15:37 #9
pixelmax: Der hvor den lille sidste cirkel er valgt, der kan jeg kun tegne inde i den...det virker ikk :(
Avatar billede pixelmax Nybegynder
18. april 2004 - 19:35 #10
Hvis du kun kan tegne inde i cirklen, har du sikkert ikke valgt det modsatte (CTRL+i) *S*
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
18. april 2004 - 20:27 #11
Invert gør jo kun farven anderledes... :/
Avatar billede pixelmax Nybegynder
18. april 2004 - 20:33 #12
Åååh dumme mig! Det er Shift+ctrl+i - Inverter markeringen - SORRY! :-(
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
18. april 2004 - 20:34 #13
nååå okai..prøver jeg lige :)
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
18. april 2004 - 20:46 #14
pisse belastende :P kan man ikk gøre sådan man heller ik kan tegne uden for i den store? hæver point sats :)
Avatar billede pixelmax Nybegynder
18. april 2004 - 20:49 #15
Udenfor? Hvis du sætter hak i bevar transperens feltet i lagpaletten (Jeg arbejder med engelsk Photoshop, så undskyld hvis jeg digter et navn eller to)
Det er det felt der er markeret med rødt i min tutorial. Se på billedet som viser lagpaletten :-) På den måde kan du ikke male uden for den store cirkel.
Avatar billede klaske_ko Nybegynder
18. april 2004 - 20:56 #16
okai...prøver lige :) har selv eng..da suxXor :P