Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 22:32 Der er 19 kommentarer og
6 løsninger

priser på webhotel

Hej brugere på eksperten..

skulle lige høre hvad der vil være en rimelig pris for nedenstående webhotel....

20 mb plads..
4 e-mail konti..
Frontpage
FTP
PHP og CGI
spam filter m. virus tjek
MySQL
Statstik..
Kontrolpanel..
Webmail...

Hvad er rimeligt pr. måned?? Og hvad med pris på oprettelse??

Skal webhotellet have mere MB plads?? eller er det nok med 20??

De første 8 der giver svar får 25 point. Tak for hjælpen...
Avatar billede phpwiz Nybegynder
15. april 2004 - 22:36 #1
kommer an på så meget, er der fri trafik, hvor kraftig er forbindelsen, kører det på windows eller linux/Freebsd/unix eller ? ...

jeg vil ikke sige mere end max 10 kr pr.md
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2004 - 22:36 #2
det kommer an på flere ting, hvilken service vil du have (kvalitet og mængde).

kik på http://www.cliche.dk for lowend billigt hotel, hvor du ikke skal regne med top service og top oppe tid.
kik på http://www.scannet.dk der ligger i mellemklassen
kik på http://www.uni2.dk derer highend. (TDC kan levere noget tilsvarende)

Priserne ligger fra 1 kr. om måneden til 1000,- kr om måneden

Privat bruger jeg cliche og scannet, professionelt uni2 men er på vej over på TDC
Avatar billede medions Nybegynder
15. april 2004 - 22:36 #3
Mellem 10 og 20 kr.
(se fx. www.dansite.dk 's priser)
Nej, der er ikke brug for meget mere end 20 MB, med mindre du vil ha' store billedearkiver osv.

//>Rune
Avatar billede ducks Nybegynder
15. april 2004 - 22:36 #4
(eksempel) http://www.b-one.net/ opfylder vidst mere end dit krav for 9kr
Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 22:38 #5
linux...samt fri trafik og lynhurtig internetforbindelse fra tdc...
Avatar billede tofferman Nybegynder
15. april 2004 - 22:40 #6
Det kan du få meget billigt (omkring 10 kr. pr. måned) hos Cliché eller B-one. Dog er netop disse webhoteller berygtede for at give utrolig dårlig valuta for pengene samt service (har selv disse erfaringer med B-one).

Men hvis dit behov for oppetid ikke er så stort kan de da godt være en løsning. Ellers kan jeg da anbefale wannafind.dk hvor jeg selv har toflo.dk liggende. Standardpakken koster 39 kroner plus moms, og så tror jeg du skal lægge en 20´er ekstra for scanning af mails.

Men wannafind.dk er jeg godt tilfredse med. De er meget stabile, og svarer hurtigt på mails.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2004 - 22:40 #7
Avatar billede cpufan Juniormester
15. april 2004 - 22:41 #8
Det er dine krav til driftsikkerhed der i høj grad bestemmer prisen.
Er det til privat brug kan du finde meget til 10 kr og nedefter.
Men skal du have høj sikkerhed og stabil drift, vil jeg råde dig til at kigge på dyrere webhoteller 30 - 100 ,- kr pr md.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2004 - 22:41 #9
Normalt er oprettelsen gratis hos de webhost der ligger over lowhost som b-one - surfttown og d-hosting m.v.
Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 22:42 #10
ved ikke om der er nogle der misforstår. Jeg står ikke selv og søger et webhotel, men vil høre andre hvad de vil mene vil være rimeligt for ovenstående løsning...pris pr. md...og oprettelse....takker
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2004 - 22:44 #11
Så misforstår vi dig nok :D

Det er rimeligt med ca. 1000-1500 kr årligt for et webhotel i den str. med de services du søger.

For den pris for du noget driftsikkert med ordenlig support generelt, nogen der tager sig tid til support og ikke bare henviser til en faq.

Oprettelsen bør som regl være gratis, da driften jo ligger i den månedlige abb og det ikke koster noget rigtigt at oprette en kunde ekstra.
Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 22:47 #12
okay bacardil :-) ..jeg havde forstillet med i en pris størrelse på under 30,- pr. md i hvert fald..

bemærk jeg ikke selv søger et webhotel, jeg er i gang med en opgave og vil høre hvad der er rimeligt for nedenstående pr. md / og opr.??

20 mb plads..
4 e-mail konti..
Frontpage
FTP
PHP og CGI
spam filter m. virus tjek
MySQL
Statstik..
Kontrolpanel..
Webmail...

Hvad er rimeligt pr. måned?? Og hvad med pris på oprettelse??

Skal webhotellet have mere MB plads?? eller er det nok med 20??
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2004 - 22:51 #13
Under 30 kr pr. måned.. Hvordan skal man så levere kvalitet? :)

Men som cpufan siger så til privatbrug kan du jo tage lowhost som normalt koster fra 15 kr og ned for en masse plads man ikke bruger samt en høj oprettelse på ca. 90-150 kr

Hvis du er virksomhed og søger lidt mere kvalitet, bedre support muligheder m.v. så skal du op i 50-150 kr pr. måned og normalt en meget lav hvis ikke gratis oprettelse inkl. domain.
Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 22:54 #14
okay mange tak :)

tror du det vil lokke kunder til med en pris på 10,- /md. på nedenstående.

20 mb plads..
4 e-mail konti..
Frontpage
FTP
PHP og CGI
spam filter m. virus tjek
MySQL
Statstik..
Kontrolpanel..
Webmail...
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2004 - 22:58 #15
Der findes allerede idag lowhost der tilbyder det du angiver der plus mere plads. dog pånær frontpage ext. som regl.

Så du der skal nok meget markedsføring, god/hurtig support  evt. telefon support også en lav oprettelse til for at lokke dem til, når der findes en del på marked allerede.
Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 22:59 #16
eller hvad er rimeligt ellers på markedet for samme løsning? Det står at support og drift er i top, og prisen skal findes ud fra det nævnte..
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2004 - 23:05 #17
Du kan ikke levere support og ekketiv support / drift som lowhost, derfor er der også typisk en del timers ventetid på lowhost hvor du kan ringe og få support her og nu hos de dyre.

scannet fik flotte tal og surftown fik et dårligt regnskab i år. Selvom der er mange lowhost i år, så tror jeg personligt det vender, så rimeligt er priser fra 50 kr pr. måned og det kan nemt sælges for et kvalitets produkt.
Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 23:12 #18
okay troede bare priser a la sufttown trækker kunder til?? underligt de kan få et dårligt regnskab, er det ikke? som udgangspunkt..
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2004 - 23:41 #19
Du kan jo hente deres regnskab ned og læse det, men der er jo en del udgifter med sådan et projekt. Markedsføring, lån, løn, drift.. Og for 9 kr for du ikke råd til meget løn/markedsføring..
Avatar billede downsne Nybegynder
15. april 2004 - 23:49 #20
okay mange tak..hvor kan man finde regnskabet henne??
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. april 2004 - 00:02 #21
Mener du bla. kan købe det på krak.dk
Avatar billede cem Nybegynder
16. april 2004 - 00:05 #22
men jeg har hørt at b-one stengte en side på grunn av at det ble for mye trafikk...."fri trafikk"
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 08:30 #23
Avatar billede heine112 Nybegynder
16. april 2004 - 12:12 #24
Avatar billede tech4me Nybegynder
18. maj 2004 - 23:21 #25
Jeg kan varmt anbefale unitspeed.dk, dandomain.dk og scannet.dk Det er kvalitet men prisen er også derefter.