Avatar billede jonasjensen Nybegynder
15. april 2004 - 20:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bootdisk såsom rom-o-matic, men

Hej

Jeg har brug for en mulighed for at lave en bootdisk(skal køre fra en floppy) i still med den som man kan lave med rom.o-matic.net men hvor jeg manuelt kan angive tftp-server og bootfilename eftersom at firewallen/dhcp serveren ikke understøtter dette :-)

Nogen der kender en måde at gøre dette på?

Med venlig hilsen
Jonas Jensen
Avatar billede lap Nybegynder
15. april 2004 - 20:36 #1
Hvad med:

-DDEFAULT_BOOTFILE="default_bootfile_name"
            Define a default bootfile for the case where your DHCP
            server does not provide the information.  Example:
              -DDEFAULT_BOOTFILE="tftp:///tftpboot/kernel"
            If you do not specify this option, then DHCP offers that
            do not specify bootfiles will be ignored.

Se: http://etherboot.sourceforge.net/doc/html/userman/a780.html
Avatar billede lap Nybegynder
15. april 2004 - 20:38 #2
Men hvis du har en linux-baseret dhcp-server, så er det muligt at opsætte den til at understøtte det.

Forresten er ovenstående fundet via rom-o-matic.net
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
15. april 2004 - 20:43 #3
Hej lap

Det var nemlig også det jeg prøvet først via http://www.rom-o-matic.net/5.2.4/ men uden held.
Jeg har prøvet følgede i feltet:

tftp:///192.168.1.10/thinclient.nbi
tftp://192.168.1.10/thinclient.nbi
tftp:///192.168.1.10/thinclient
tftp:///192.168.1.10/
tftp:///192.168.1.10
tftp://192.168.1.10/
tftp://192.168.1.10

Nogen idé om hvorfor det ikke virker?

Med venlig hilsen
Jonas Jensen
Avatar billede lap Nybegynder
15. april 2004 - 20:48 #4
Eftersom referencen er til en imagefil, så vil de sidste 4 forslag ikke kunne du'.

hvis du har en windows maskine, så test med tftp fra en dos-prompt:

tftp -i 192.168.1.10 GET thinclient.nbi thinclient.nbi

Hvis det ikke virker, så er din tftp-setup ikke korrekt.
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
15. april 2004 - 21:01 #5
Hej

TFTP serveren virker når jeg tester den igennem dos.
Jeg tror at problemet ligger i rom-omatic eftersom at den booter fint op med floppyen I hvorefter den begynder at søge efter en DHCP-server(Serching for server(DHCP).
Jeg ikke at det er netkortet/driveren eftersom at hvis jeg i min testmiljø (w2k) konfigurer tftp og bootfilename i w2k's dhcp server så kan jeg godt boot fra disk.

Med venlig hilsen
Jonas Jensen
Avatar billede lap Nybegynder
16. april 2004 - 11:15 #6
i virkeligheden er problemet måske din rom-o-matic - og ikke kan komme i kontakt med dhcp-serveren?
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
26. april 2007 - 13:45 #7
lukker