Avatar billede farius Nybegynder
15. april 2004 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

oplysninger om bundkort

Hej alle...

Jeg er i besidelse af en laptop der efterhånden er en gammel sag der ikke helt vil som jeg...

jeg har funder ud af at bundkortet er ved at gå dødt og at processoren efterhånden er ved at stå af....

Jeg vil gerne skifte disse ud (hvis det ikke bliver for dyrt) men jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvilket bundkort der sidder i den...

Jeg har kigget i enhedshåndteringen men uden held...
Den anden mulighed er at kigge i registreringsdatabasen men det er noget farligt noget at rode sig ud i...

Derfor er mit spørgesmål til jer om i kender en metode som jeg vha. kan nå frem til de ønskede oplysninger....

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. april 2004 - 18:18 #1
hent AIDA32 - Personal System Information
http://www.aida32.hu/aida32-download.php
Avatar billede wannadoo Nybegynder
15. april 2004 - 18:28 #2
På alt hardware i en computer, skal der stå et modelnummer på de forskellige kort. Fx. har jeg haft et bundkort der havde denne model: K7VZA, og med denne oplysning er det bare at gå i krig på fx. www.google.com, og finde de ønskede oplysninger...
Avatar billede farius Nybegynder
15. april 2004 - 18:29 #3
hvad er AIDA32
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. april 2004 - 18:33 #4
>hvad er AIDA32<  et oplysnings program om hvad der er i din pc ;)kort fortalt..
Avatar billede farius Nybegynder
15. april 2004 - 18:40 #5
rkhdk-> super... nu er problemet løstså hvis du smider et svar så er der point på vej
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. april 2004 - 12:44 #6
;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. april 2004 - 21:44 #7
Takker for pointz! ;o)