Avatar billede magicman Nybegynder
15. april 2004 - 18:00 Der er 8 kommentarer

Graffikort ydelse.

Jeg har i forvejen et geforce3ti200 64mb, men overvejer at købe et Radeon 9700 pro 128MB af en ven... Har dog kun 4x AGP på mit bundkort... Hvor meget betyder dette for ydelsen? Vil jeg kunne mærke en bedre ydelse, selvom jeg ikke opfylder de optimale krav på det punkt og vil det være det værd?
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2004 - 18:03 #1
De 4x vs 8x har næsten ingen forskel.
Du vil kunne mærke en stor forskel i ydelsen i forhold til dit gf3ti200. Specielt i nyere spil.
Er det et du køber brugt? Eller nyt? For hvis det er nyt, hvorfor ikke købe et 9800pro?
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2004 - 18:03 #2
Om det ville være det værd, kommer selvfølgelig an på prisen. Hvor meget skal du give?
Avatar billede magicman Nybegynder
15. april 2004 - 19:51 #3
køber det brugt for 550...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2004 - 19:59 #4
Jeg vil sige at hardwaren skal passe til grafikortet - du får sikkert ikke nævneværdig bedre ydelse hvis f.eks din cpu er på  1.2 Ghz :)
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2004 - 21:06 #5
Jo han gør. (ikke sagt på en barnlig måde hehe)
Har selv stået i samme situation i sin tid da jeg skiftede kort. Og har gjort det på en del andre 800mhz-2ghz maskiner og blandede grafikkort med samme gode resultat.

For 550kr vil jeg sige at det er det hele værd. Hvis jeg fik sådan et tilbud, ville jeg ikke tøve med at få byttet mit gf4ti4200. Men sørg for at test kortet godt igennem for at se om det har fejl.
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2004 - 21:19 #6
Sådan så det ud dengang jeg skiftede kort på min gamle maskine:
Geforce 2 mx400: http://www.chalde.frac.dk/gf2.jpg
Geforce 4 ti4200: http://www.chalde.frac.dk/gf4.jpg
Og hvis man så sammenligner med denne test:
http://www.digit-life.com/articles2/over2003/
Kan man se at det vil give et godt boost, selv på en ældre computer.
Min gamle comp:
1.33ghz thunderbird
512mb sdram
ecs k7vza bundkort
Samtidig vil hans nye kort understøtte nyere teknologi. En del mere end hans gamle gjorde, hvilket vil give et godt boost oveni.
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
16. april 2004 - 19:30 #7
AGP 4x og AGP 8x giver MAX 2-5 FPS. (taget fra en test på tomshardware)
selv ikke et Radeon 9800XT som mit vinder det stor... den vinder kun 4 FPS i battlefield...
men de sidst FPS er jo altid gode ^^
Avatar billede chalde Seniormester
16. april 2004 - 20:07 #8
the-great-fox -> Er der egentlig svaret på, men okay :-/