Avatar billede carlsdrengen Nybegynder
15. april 2004 - 17:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min CPU Kører på 100% konstant

hey med jer.... jeg har en log fra hijackthis. håber i vil kigge på den. og give mig svar på hvad jeg gør med den, hva der skal slettes o.s.v..... og hvis i ikke mener der er noget problem der. Kan i så ikke fortælle mig hva der kan være galt. jeg havde samme problem i winxp men der gav jeg op og kastede win2000 ind på min com. så hjælp mig med at få min cpu til at slappe af og jeg bliver mega glad.


Her er min Hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:06:49, on 15-04-2004
Platform: Windows 2000 SP2 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\explorer.exe
C:\WINNT\System32\kernel486.exe
C:\WINNT\System32\xopin2.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINNT\System32\kernel486.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINNT\SYSTEM32\PLUGINS\spool.exe
C:\Programmer\DC++\DCPlusPlus.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINNT\system32\winuser32.exe
C:\WINNT\system32\kernel586.exe
C:\WINNT\system32\winuser32.exe
C:\WINNT\system32\kernel586.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\unzipped\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F0 - system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PrinterSpool] C:\WINNT\SYSTEM32\PLUGINS\restore.exe C:\WINNT\SYSTEM32\PLUGINS\spool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [WinOpin] xopin2.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WinOpin] xopin2.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Updaters System] loaders.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] update.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [run16.exe run16] run16.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Distributed TLS] attribu.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WinOpin] xopin2.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38084.2715740741
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede arlet Juniormester
15. april 2004 - 17:09 #1
løber den igennem
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 17:21 #2
Lige et lille tip:
Hvis du taster "Ctrl + Alt + Del" samtidig, og klikker på "Jobliste", og derefter "Processer", kan du ikke alene se hvilke processer som kører lige nu på din PC, men også hvor meget CPU-kraft de enkelte processer optager.  :-)

Det vil selvfølgelig ikke FJERNE problemet, men du kan hurtigt se HVOR problemet ligger henne.  :-)
Avatar billede arlet Juniormester
15. april 2004 - 17:22 #3
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.


F0 - system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinOpin] xopin2.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WinOpin] xopin2.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Updaters System] loaders.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] update.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [run16.exe run16] run16.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Distributed TLS] attribu.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WinOpin] xopin2.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe



Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):


C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
C:\WINNT\System32\kernel486.exe
C:\WINNT\System32\xopin2.exe
C:\WINNT\System32\kernel486.exe
C:\WINNT\system32\winuser32.exe
C:\WINNT\system32\kernel586.exe
C:\WINNT\system32\winuser32.exe
C:\WINNT\system32\kernel586.exe
C:\WINNT\system32\loaders.exe
C:\WINNT\system32\update.exe
C:\WINNT\system32\attribu.exe


Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. april 2004 - 18:45 #4
"Lige et lille tip:" hvis du taster contol-shift-escape samtidig for du joblisten op med det samme ;)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 19:13 #5
--> cp1 :
Aaah, ja. Den var god, den genvej!  :-)
Avatar billede carlsdrengen Nybegynder
15. april 2004 - 20:23 #6
hey med dig arlet..... her er den nye log og tak for hjælpen det hjalp 100%:


Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:20:24, on 15-04-2004
Platform: Windows 2000 SP2 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\explorer.exe
C:\WINNT\system32\winuser32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINNT\SYSTEM32\PLUGINS\spool.exe
C:\unzipped\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F0 - system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PrinterSpool] C:\WINNT\SYSTEM32\PLUGINS\restore.exe C:\WINNT\SYSTEM32\PLUGINS\spool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38084.2715740741
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede arlet Juniormester
15. april 2004 - 21:03 #7
Ja, men der er mere.

5 min, så er der svar
Avatar billede arlet Juniormester
15. april 2004 - 21:10 #8
skal fixes:
F0 - system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe winuser32.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] kernel486.exe


Find og slet:
C:\WINNT\system32\winuser32.exe

genstart og ny log
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester