Avatar billede shortcut4x4 Nybegynder
15. april 2004 - 13:43 Der er 7 kommentarer

sikring af netværk

Hvordan sikre man sit trådløse netværk nemmest??? jeg bruger mac. filter ... hvor sikkert er det ???
hilsen shortcut4x4
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. april 2004 - 13:47 #1
Mac filter er ok. Men det kan stadig sniffes og så kan man blot spoofe sin mac og så er man på - men det kan WEP krypteringen også.

Det bedste er sætte dit WLAN på et seperat subnet som ikke har adgang til en ping med mindre der er lavet en VPN ind til dit LAN.. Men det er jo ikke noget man bare sætter op for sjov med mindre man har en anelse styr på det. Jeg kan dog sige at Asus har lavegt en router der hedder noget med DWL500 eller sådan noget (kan godt finde den frem hvis du ønsker) Der er wlan delen seperat og der er firewall mellem den og lan siden..
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. april 2004 - 13:47 #2
Men er det blot til hjemmebrug så overlever du nok med mac filter og WEP kryptering. :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2004 - 13:48 #3
Jeg har skrevet et par artikler om emnet

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede shortcut4x4 Nybegynder
15. april 2004 - 23:43 #4
okay men kryptering sløver det ikke netværket??? det er mit eget hjemmenetværk jeg snakker om :-)
Avatar billede dinkie Nybegynder
16. april 2004 - 09:52 #5
Jo det vil sløve det ned. Derhjemem kører jeg kun med mac filter. Jeg har ikke noget der er så kritisk at hvis der er en eller anden nørd der har tænkt sig at stå ude på stien bag huset og bruge tid på at komme på så lad ham :o) Han kommer ikke på lokal maskinerne da de er sikret i hoved og numse så han kan komme på internettet og det er alt.
Avatar billede shortcut4x4 Nybegynder
16. april 2004 - 09:59 #6
dinkie hvad har du sikrede dine maskiner med???så man ike kan komme ind på dem mvh shortcut
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. april 2004 - 09:21 #7
Jeg har sørget for at de alle er patchet op til seneste patch level og at Administrator password på dem er et som man ikke lige hacker.

Der udover har jeg disabled alle services jeg ikke skal bruge. Så er der enumerate SAM som jeg heller ikke tillader. Samt en del andre security ting. Du kan bruge google eller Microsoft til at finde security hardening dokumenter.