Avatar billede thirsteh Nybegynder
15. april 2004 - 11:40 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt keyboard

Hej eksperter.

Jeg har et problem med min computer.. For et par måneder siden havde jeg et Logitech Internet Keyboard (den med fancy volumeknap osv.). Pludselig begyndte det at opføre sig mærkeligt, f.eks. når jeg trykkede shift kom der en masse mærkelige tegn og num lock gik fra, det var tilfældigt hvad der skete men det var absolut ikke meningen. Jeg troede det var en fejl med det lille chip-kort der er i den så jeg skiftede keyboard.

Nu, 2-3 måneder efter sker det samme med et ganske almindeligt Logitech tastatur (uden smarte knapper eller chips). Nu er det bare SPACE der får fejlen til at ske.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad det kan skyldes men jeg gætter på at det er en fejl på mit bundkort?

Min computer har:
Intel P4 Northwood 2.2ghz
Soyo P4 Fire Dragon (Bundkort)

Mit OS:
Første gang det skete, WinXP Pro
Nu, Mandrake Linux 10.0 Official

Da dette er meget irriterende er der 200 point til den der kan give mig et råd til at skaffe mig af med det.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. april 2004 - 12:12 #1
Enten opdater gennem www.logitech.com eller slet tastaturet (Logitech cd-rom får maskinen til at opfører sig dumt, når den installeres) og genstart og vent med de fancy features det har til senere.
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 12:17 #2
Du skal lade xp selv finde den driver du skal bruge.

Logitech's drivers tilter alt det grej jeg har fra dem
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 12:19 #3
Tjek for spyware-->
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Begge programmer hentes ned, installeres, opdateres og køres. Alt de finder skal slettes.

Onlinetjek for virus-->
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

Tøm offline indhold-->
funktioner>internetindstillinger>slet filer> ving af i slet alt offline indhold

Har du alle windows updates? ikke fordi dette kan løse dette problem, men mere generelt fordi manglende updates fra microsoft godt har lave lidt ged i systemet :)
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 13:11 #4
ird >> har du problemer med at læse?

<snip>
Første gang det skete, WinXP Pro
Nu, Mandrake Linux 10.0 Official
</snip>
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 13:50 #5
ikke forstået??
Installere du ikke tasteturet med en driver fr logitech
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 13:55 #6
han kører mandrake linux, så hvad skal dit windows grej dog gøre godt for?
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 13:57 #7
Hmm min point var at opretter ikke skal bruge den medfølgende driver fra logitech!
Men hold lidt igen med det stramme sprog and ok.
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 14:02 #8
stramme sprog.. du er vist for blevet for fintfølende på det sidste....

men lav nu dit forarbejde ordentligt først og læs spg'et ordentligt igennem istedet for bare at kaste en masse svar ind, som på ingen måde er relevant for den pågældende bruger, da han bruger et styresystem som er stik modsat windows!

det skulle du da også vide nu hvor du er ved at udd. til tekniker.
er det ikke på 6. skoleperiode at linux og windows bliver gennemgået? (kan sgu ikke huske, det er ved at være længe siden jeg blev færdig med fagteknikeren...)
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 14:10 #9
Du er færdig med en 5 årig udd som 21 årig???Mon ikke nok jeg ved hvad min mening med indlæget var/er.
Siger stadigvæk han ikke skal bruge driveren fra logitech.
Men lad os holde med det spam, det kan opretter ikke bruge til noget
*Slut herfra*
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 14:16 #10
stadig point liderlig! Ikke godt for brugerne der sørger hjælp!!!Ref: http://exp.dk/spm/489491 <signatur>and_</signatur>

Tak for karma and! og super begrundelse
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 14:18 #11
du er for øm... skynd dig at klage.!
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 14:28 #12
tsk tsk tsk.
Avatar billede thirsteh Nybegynder
15. april 2004 - 14:28 #13
I stedet for at råbe og skrige kunne i vel prøve at hjælpe mig. :)

Og nej, jeg har INGEN fancy knapper på dette tastatur, det er jo netop det der er pointen. Det har ikke noget med mine drivere at gøre.

Og NEJ jeg kører ikke Windows, det er ikke en softwarefejl.
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 17:28 #14
Nååh And fik du lige gutterne til at smide mere dårlig karma på mig, eller er det dine andre brugere *GG*

Tommel op for and
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 17:41 #15
ird >>
hvad sker der dog for dig... er det fordi du selv har flere brugere at du altid kæfter op omkring at folk har flere brugere? du har måske dårlig samvittighed?

Kunne det evt. tænkes i din lille ærtehjerne at du ikke er den eneste person der kigger på spørgsmålene her på exp og der efterhånden er flere personer der føler væmmelse over dig når du "invaderer" deres spørgsmål med alt muligt pis som ikke er relevant?

Fat det dog! gør dit forarbejde først, får du besvarer! hvor svært kan det være?
Du har været siden august 2003. Ja, du har mange point... hurra for det!, men hvad fanden nytter point, hvis man ikke kan bruge dine besvarelser til noget?

Prøv at læse din karma, hvor mange giver dig kritik? mon ikke det signal til dig om at du skulle prøve at ændre på din fremtoning?

Taget fra dit minisite:
<snip>
Grundet karmafunktionen, har jeg besluttet at sætte min support på E meget ned!
</snip>

Hvordan skal dette tolkes? Er du guds gave?

Jeg synes sgu du er for latterlig og ekstremt barnlig den måde du opfører dig på.
Lær at tåle at få kritik!

Jeg slutter i dette spg. Det er ikke fair overfor thirsteh al denne spamming!

*Til Exp: undskyld det hårde sprog, men det er på tide at ird får noget opdragelse!!!*
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 17:43 #16
Til thirsteh>>

Det kan tyde på at du evt. har en løs forbindelse i stikket på motherboardet....

Er det usb eller ps/2 du kører med?
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 17:47 #17
And du er hermed anmeldt omkring §2
Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 18:02 #18
det er fint.... jeg står i da i det mindste ved det jeg siger og mener!
Avatar billede akl_gr Nybegynder
15. april 2004 - 18:02 #19
ird=> Du er simpelthen for meget. Det, at så mange brugere diskuterer din opførsel med dig, burde simpelthen få en klokke til at ringe hos dig. Du ter dig som om du var konge og guds gave til pc-brugere, trods det at du på nogle områder har en ret begrænset viden, (der dog ikke holder dig tilbage fra at spille bedrevidende).
I denne tråd er det f.eks en arrogant mangel på respekt at bare paste et af dine standardsvar med windows-opdatering når spørger klart melder ud i spørgsmålet at han bruger et andet operativsystem. Fat dog at folk gerne vil have din hjælp, men spænd hjelmen og giv hjælp på en ordentlig måde og hold dig fra din hjernelamme standard replik: "mon ikke jeg ved hvad jeg taler om?", hver gang du får kvajet dig.
Kan se bla. i din karmaliste at flere Admins også er træt af din fremturen.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 18:07 #20
Som at høre på to børn...

and_ -> Den eneste ting som IKKE kan bruges i denne sammenhæng er ird's indlæg ang. Windows-drivere, alt det andet kan godt bruges i et vist omfang... ALLE styresystemer har nogle få sikkerhedshuller der tillader SpyWare m.m. at få adgang til computeren... Og så bliv lige i voksen... DU beskylder ird for at holde sig inden for problemets omfang og beskrivelse, men kæfter samtidig op om alt muligt pis og sviner ird til... Kan du ikke li' at han hjælper, så forlad spm. eller ignorer ham...

ird -> Tjek lige styresystemet først, så fremtidige konflikter vedr. dette kan undgåes... Har ikke kendt dig i så lang tid på eksperten.dk som andre har, men ved nok til at det ikke er din standard at fortsætte en meningsløs debat på børnehaveniveau, samt at dine besvarrelser/kommentarer som regel er meningsfyldte og gode...

Eksperten.dk er et forum for eksperter og dem der søger hjælp på et meget kvalitativt og voksent niveau vedr. elektronik, IT og andet... Det er IKKE et sted hvor små børn kan skændes om hvem der gjorde hvad og hvem der ved mest...

Så undgå lige lignende situtationer i fremtiden, og brug jeres tid på at hjælpe andre her på eksperten.dk ...

thirsteh -> Kast alle nuværende drivere til dit tastatur ud af vinduet, og lad dit styresystem selv finde en passende driver... Hvis det ikke er muligt, så log ind på www.driverguide.com og hent en universal-driver til tastaturer:
Brugernavn: drivers
Password: all

Hvis det ikke virker, så prøv med det omvendte...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 18:12 #21
Rettelse til eget indlæg af 15/04-2004 18:07:01 -> DU beskylder ird for at holde...
Der skulle stå -> DU beskylder ird for at IKKE holde...

S.R.
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 18:13 #22
det er iorden :D
Avatar billede akl_gr Nybegynder
15. april 2004 - 18:16 #23
S.R. => Hvis du kendte ird, ville du også vide hvorfor and og jeg reagerer som vi gør ;-)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. april 2004 - 18:21 #24
ird : Dette spørgsmål er netop et eksempel på hvad folk har prøvet at fortælle dig i de sidste mange måneder: Du reagerer helt forkert, når folk påtaler dine fejl. I stedet for at gå i forsvarsposition, som du tydeligvis gør her, så lyt dog til hvad and_ fortæller dig. Du fortæller ting, som på ingen måde har relevans for spørger, fordi du ikke har læst spørgsmålet grundigt nok. Jeg er tilbøjelig til at give and_ ret i, at de 200 point har fristet for meget.
Ydermere skal du lade være med straks at fare i flint over dine karmatildelinger, og skynde dig at kommentere dem i spørgsmål. Hvis karmatildelinger skal diskuteres, kan det foregå andre steder. Her på sitet er det spam.
Du tildeles hermed en advarsel for din opførsel i dette spørgsmål.

and_ : Uagtet hvad der sker i løbet af et spørgsmål, skal en ordentlig tone holdes her på sitet. Du tildeles en advarsel jvf. §2.2 i regelsættet.

thirsteh : Du er velkommen til at oprette dit spørgsmål igen. Jeg tror ikke du skal satse på nogen løsning her, udover hvad and_ allerede har foreslået.
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 18:25 #25
Jeg burde ikke kommentere mere i denne tråd men lige for at sætte noget fast.

Jeg smed et indlæg hvor jeg misforstod det med styresystemet, men at And så vælger at bruge en lidt flabet tone og en irettesættelse er da totalt idiotisk.

Kommentar: and_
15/04-2004 13:11:57 -->ird >> har du problemer med at læse?

allerede der burde du liige tænke dig lidt om inden du kaster om dig med dine fine gloser!

At And ydermere mener jeg skal opdrages, kan jeg kun ryste på hovedet af, og spørge af hvem *GG*

I vælger så åbenbart alle at bedømme mig udfra små latterlig karma tildelinger, som alle er smidt uden underskrift, er igen et tydeligt bevis på jeres seriøsitet *G*
Gider ikke overhovedet hidse mig op og de kommentare I smider, for det er helt nede på børnehaveniveau!

Fortsat god aften
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 18:26 #26
n0rmality -> Det er iorden. Ved godt jeg gik over stregen med nogle af mine udtalelser, men føler stadig at det var på sin plads at sige dem og står ved dem!

Jeg tager imod min advarsel uden sure miner og brok :)

thirsteh >> Hvis du opretter et nyt spg, så smid lige en ref, så vi kan få dig hjulpet af med problemet...
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 18:27 #27
Jammen helt fint n0rmality.
Kan godt se jeg virkelig lavede en stor stor fejl her....
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 18:31 #28
og må også indrømme jeg ikke liiige kan se hvor jeg gør noget forkert!?
Jeg mistolkede tråden ja, men vil sgu da ikke høre på at blive snakket sådan til.

Kunne man ikke skrive...ups du misforstod vist tråden :) istedetfor

Kommentar: ird
15/04-2004 13:50:53 gør jeg ikke opmærksom på her at jeg har tabt tråden ???
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 18:34 #29
thirsteh -> Du er ikke kommet til at hælde en væske ned i dit keyboard på et eller andet tidspunkt??? Den mindste smule kan være nok...

Har selv prøvet at hælde ca. 1/4 liter cola ned i mit tastatur ved et uheld, det kunne det ikke lige klar, og så måtte det skilles ad meget forsigtigt, og renses i lunkent vand uden sæbe ved ca. 45-55 grader... Efter rensning skulle det lige ligge og tøre ved stuetemperatur i ca. 2 timer, og så efter det blev sat sammen igen, virkede det perfekt... Næsten... Én af tasterne gik lidt trægt i en uge, og så holdt det op...

Så tænk lige over om det har været udsat for væske(r) på noget tidspunkt, og prøv også hvad and_ indirekte foreslog, at tjekke for løse kabler... Ellers er det nok en ny driver du skal ha' fat i (se ovenfor for link m.m.) eller et nyt tastatur... De koster jo ikke ret meget...

S.R.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 18:38 #30
hold nu k... og få et liv i stedet for al det flueknepperi. Tænk at point og karma kan styre ens liv..suk...

thirsteh>> Er det et trådløst keyboard? Hvad med batterierne? Er de iorden?
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 18:38 #31
s.r.> det er der er underligt at han har 2 tastaturer sat til, men begge fejler med den samme fejl...
Så er det ikke aktuelt at skifte tastatur igen...

Som du selv siger: Enten driver eller løs forbindelse....
Det kan være en dårlig lodning som måske lige har løsnet sig lidt eller et kabel der hænger løst eller at stikket på bundkortet er blevet "most"....
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 18:41 #32
Er det iøvrigt USB eller PS/2 keyboard?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 18:45 #33
ird -> Disse to steder forsætter du en unødvendig diskution som ikke gavner nogen af parterne, hvilket er dumt da spm. ikke skal bruges til interne stridigheder:

Kommentar: ird
15/04-2004 14:16:55 -> stadig point liderlig! Ikke godt for brugerne der sørger hjælp!!!Ref: http://exp.dk/spm/489491 <signatur>and_</signatur>

Tak for karma and! og super begrundelse

Kommentar: ird
15/04-2004 17:28:41 -> Nååh And fik du lige gutterne til at smide mere dårlig karma på mig, eller er det dine andre brugere *GG*

Tommel op for and

Og HER kommer så det forkerte, hvor du skulle have ignoreret and_ istedetfor at kommentere et evt. postulat:

Kommentar: ird
15/04-2004 14:10:45 -> Du er færdig med en 5 årig udd som 21 årig???Mon ikke nok jeg ved hvad min mening med indlæget var/er.
Siger stadigvæk han ikke skal bruge driveren fra logitech.
Men lad os holde med det spam, det kan opretter ikke bruge til noget
*Slut herfra*

Og så er det vist på tide at vi lukker for alt det her spam...

thirsteh -> Opret et svar, og acceptér dit eget svar... Ingen i denne tråd fortjener points, og jeg er ligeglad med dem nu... Gider ikke blive kendt som én der scorer billige points ved at udnytte andres stridigheder... Acceptér dit eget svar, og opret et nyt spm. så ser vi på hvad vi kan gøre... Det her er blevet FOR afsporet...

S.R.
Avatar billede and_ Nybegynder
15. april 2004 - 18:46 #34
enig!
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
15. april 2004 - 18:49 #35
and_ -> Ups... Havde lige overset den med at han skiftede tastatur... Læste bare at det var 2 x Logitech...

thirsteh -> En sidste kommentar fra mig, som en rettelse på det indlæg and_ kommenterede:

Har du mulighed for at teste tastaturerne på en anden computer for at se om det evt. skulle være det uheldige tilfælde at begge har en defekt...

S.R.
Avatar billede styless Nybegynder
15. april 2004 - 18:54 #36
Prøv at kig på porten til tastaturet. Kan du have voldet den lidt på et eller andet tidspunt? Står der noget oven på ledningen? Tror ikke det er driveren når det er 2 forskellige keyboards men mere en fejl andetsteds i systemet. Ellers gør som ird og opdater dit system eller lav en frisk install.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
15. april 2004 - 19:39 #37
styless => problemet har jo været der under to forskellige styresystemer så opdatering (ved ikke om man kan det med Linux) eller frisk install vil jo nok ikke virke.......
Avatar billede styless Nybegynder
15. april 2004 - 22:18 #38
Det er også det jeg mener. Hvis du får fejlen under 2 styresystmer og med 2 forskellige keyboards så kan fejlen højest sandsynligt ikke ligge i driveren eller styresystemet men så må fejlen ligge i computeren nok nærmere betegnet selve porten. Prøv med et 3. non-Logitech keyboard og se om det gir noget udslag.

Jeg ved godt jeg skrev at du skulle opdatere dit system men nogle gange sker der nogle underlige ting under en install.
Avatar billede fet321 Nybegynder
16. april 2004 - 02:38 #39
Ird 15/04-2004 17:28:41 >> Nååå - kan man ikke lide smagen af sin egen medicin ;)
Avatar billede exp Juniormester
16. april 2004 - 11:02 #40
fet321 >>
Du er tidligere blevet bedt om at stoppe dine små stikpiller.
Du tildeles 1 advarsel

exp/coadmin
Avatar billede fet321 Nybegynder
16. april 2004 - 11:11 #41
Modtaget og taget til efterretning.