Avatar billede yorrick Nybegynder
15. april 2004 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Update af bios på et Asus P4V800-x

For små 3 mrd. siden har jeg købt et Asus P4V800-x MB (super MB) men så har jeg for få dage siden også købt ny processor en INTEL Pentium4 Prescott 3 ghz  med 1 mb cash. Det viser sig så at min bios skal updateres. Hvilket ikke er noget nyt i… men når man så går ind under Asus.com og finder den bios version som passer til mit MB så viser det sig at den fil man downloader hedder ” V800-1004.AMI” når den er pakket ud !

Og når man skal bruge det program som Asus anbefaler ”Afudos BIOS update tool V2.07” så kan den KUN bruge ”ROM” filer…

Er der nogle der kan hjælpe mig med dette ? skal jeg rename AMI filen eller skal jeg ? gå amok og hente min fars mortorsav og selv skære min egne bios ? ;-) hvad siger i ?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 11:40 #1
Prøv at kigge her:
http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/afudos.aspx

<klip>
Download latest ASUS BIOS from ASUS WWW ` FTP and rename the BIOS filename to "xxxxx.ROM" (xxxxx represents the motherboard model you used, eg. P4C800 BIOS is named p4c800.ROM), and save the file in a floppy disk.
</klip>

Så ja, du skal rename din fil....
Avatar billede yorrick Nybegynder
15. april 2004 - 11:43 #2
Det var sgu da MEGA ! besværligt ! for vis du ser under andre MB så hedder de det med det samme når du dl. dem
Avatar billede snowball Novice
15. april 2004 - 11:43 #3
Du kan evt. også prøve at bruge ASUS Update V5.25.01 (ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/Asusupdt52501.zip) - så kan du opdatere din BIOS direkte fra Windows. Har selv prøvet det et par gange, og det virker helt fint :)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 11:47 #4
yorrick >> At omdøbe en fil, tager da ikke mange sek. :o)
Men ellers vil jeg også gi snowball ret. Det er et godt tool
Avatar billede yorrick Nybegynder
15. april 2004 - 11:52 #5
Helt seriøst så skulle ASUS ønske sig måske en isdn frem for et 33 k modem til at hoste deres side ;)
Avatar billede yorrick Nybegynder
15. april 2004 - 11:56 #6
Mange tak for hjælpen
Avatar billede thirsteh Nybegynder
15. april 2004 - 11:58 #7
Hvad med at acceptere svar yorrick? :)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 12:29 #8
any time... :o)