Avatar billede sck Nybegynder
14. april 2004 - 22:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd fra cd'er i Sound Boost 4.1

Uanset hvilket type CD-afspiller jeg anvender(Windows Media Player, Windows 98's CD-afspiller, Winamp m.fl.) - kommer der ikke lyd i højttaleren. Højttaleren virker for den kan spille Windowslyde m.m. Som sagt bruger jeg Windows 98SE, Sound  Boost 4.1 lydkort godt nok på en ældre computer, men det har virket! Kan I give give mig nogle input til fejlfinding? Og så lige et tillægsspørgsmål: Hvordan er det lige jeg giver point til den/dem jeg nu vil give point (når vi kommer så langt) - sidste gang lykkedes det mig at give mig selv pointene og det er jo ikke så godt!
Avatar billede halifax Nybegynder
14. april 2004 - 22:53 #1
Har lyd virket når du afspiller fra dit cd-drev?? - Ellers mangler du at forbinde cd-rom drev med et lille kabel til lydkortet. Eller det er faldet af?

Når den kan afspille Windows lyde skyldes det, at de afspilles fra harddisken og ikke fra cd-rom drevet.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. april 2004 - 22:54 #2
Point tildeles ved at markere brugernavn i venstre side, som du vil tildele point, og dernæst klikke på Akcepter.
Avatar billede sck Nybegynder
14. april 2004 - 23:05 #3
Faktisk tror jeg at jeg har kunnet afspille en CD en af de sidste dage, så det har virket (jeg checker kablet senere). Men kan det have noget at gøre med opsætningen i Kontrolpanel->Multimedier->En af fanerne der? Jeg synes næsten jeg har prøvet alt. Under fanen lyde-> afspilning kan jeg vælge mellem * Hvilken som helst enhed (hvis jeg bruger den forsvinder myligheden for at ændre lyd m.v. på lykortet - det lille ikon nederst til højre forsvinder) og *C-Media Wave Device (så er både den lille højttaler og ikonet til lydkortet der). Jeg svarer formentlig ikke på yderligere gode råd inden i morgen aften.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. april 2004 - 23:12 #4
"Hvilken som helst enhed" indstillingen duer ikke. Her skal du jave angivet det lydkort du har i maskinen. Den indstilling har intet at gøre med om afspilning er med Media Player, WinAmp eller andre afspillere.
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2004 - 00:41 #5
Du behøver ikke kablet fra mediaplayer/win98 af. Der bliver lyden overført digitalt.
Gå i enhedshåndtering->dit cdrom drev-> led efter et sted hvor du kan hakke noget ligende "afspil lyden digitalt" af og sørg for at det er aktiveret.
Det er et stykke tid siden jeg har rodet med win98, så jeg kan ikke huske det præcist.
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2004 - 00:42 #6
mediaplayer 7 mener jeg det var :-)