Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
14. april 2004 - 21:16 Der er 21 kommentarer

Cpu problemer?

Jeg har haft en del problemer med min pc og har derfor skiftet bundkort, blæser, ram, harddisk, kabinet og psu. Dette har ikke hjulpet noget. problemet består i at pc'en staller/Fryser når jeg blandt andet ripper min cd'er (gælder både winamp, winmediaplayer og musicmatch). Det sker osse når jeg suffler mellem alle numre i musikbiblioteket. Kan det tænkes at problemet er cpu'en?. Den Cpu jeg har nu, har flere gange været overophedet i min tidligere opsætning. Kan Cpu'en have taget skade af dette, så den så at sige er blevet træt? Jeg har netop geninstalleret Xp, uden held, så det er sandsynligvis ikke her problemet ligger.
Cpu'en er en AMD 1700+ Bundkortet er et asrock K7S8X. 512 DDR RAM. any idea's?
Avatar billede Syska Mester
14. april 2004 - 21:18 #1
kan være det hele, men jo, det kan godt være CPU'en der er fucked
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2004 - 21:21 #2
"Jeg har haft en del problemer med min pc og har derfor skiftet bundkort, blæser, ram, harddisk, kabinet og psu. Dette har ikke hjulpet noget."

Du giver selv svaret her - det er sandsynligvis IKKE cpu, når den også gør det på et nyt system.

Hvornår gør den det ellers? Når du spiller?
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
14. april 2004 - 21:23 #3
jeg har ikke skiftet Cpu'en!!. Spiller ikke meget, men den går så vidt jeg husker osse ned når der spilles.
Avatar billede tofferman Nybegynder
14. april 2004 - 21:27 #4
Du har jo stort set skiftet al hardwaren, så årsagen skal måske findes et andet sted...

Har du et eller andet program liggende i baggrunden, som kunne være årsagen? En driver, eller måske noget spyware?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2004 - 21:28 #5
Enten virker en cpu eller også gør den ikke.

Hvordan ser dut system ud hardwaremæssigt?
Hvilket OS?
Hvilken afspiller?
Avatar billede tofferman Nybegynder
14. april 2004 - 21:28 #6
Har du prøvet, når du har lavet en helt frisk Windows-installation, at rippe fra Media Player inden du har installeret nogen som helst andre programmer?
Avatar billede the_email Nybegynder
14. april 2004 - 21:30 #7
Eftersom at du har skiftet alt undtagen CPUen kan det vel kun være det. Hvis du kan låne en af en ven så gør det og ellers så køb en AMD 2000+/2400+ , de er faldet helt pænt i pris.
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
14. april 2004 - 21:30 #8
Cpu'en er en AMD 1700+ Bundkortet er et asrock K7S8X. 512 DDR RAM, 120 gb HD
OS: windows Xp, windows mediaplayer 9 series og winamp 5
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
14. april 2004 - 21:33 #9
jeg har tænkt på at købe en AMD 2500+, men jeg kender flere som siger at en cpu ikke kan blive træt, ligesom john stigers. Så det ville være dumt at bruge pengene, hvis det ikke virker.
Avatar billede the_email Nybegynder
14. april 2004 - 21:40 #10
Kommer lige i tanke om at jeg engang havde et SoundBlaster Live kort som fik min computer til at crashe. Prøv at sæt den op med bundkort, CPU, HD, én RAM-blok og et skærmkort og se så om den stadig crasher
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
14. april 2004 - 21:41 #11
Jeg har kun et pci Tv-kort, som jeg har taget ud. hjalp ikke.
Avatar billede Syska Mester
14. april 2004 - 21:48 #12
hvis det er onboard lydkort så diable det, havde engang et lyskort, ligeplaudse fik den det hele til at gå ned, brugte 8 timer til et net på det lort, arghhhh
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
14. april 2004 - 21:52 #13
så galt er det ikke. Hvis man slukker for strømmen og venter ca 5 min, starter pc'en op igen uden problemer. Cpu'en er ikke for varm!.
Avatar billede darkside Nybegynder
15. april 2004 - 09:42 #14
Din CPU kan være halv defekt, har lige fixet en vens maskine, den gjorde lidt af det samme, det var CPU der var færdig, da der blev skiftet cpu virkede maskinen fint igen
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2004 - 19:36 #15
Enten virker en cpu eller også virker den ikke
Avatar billede darkside Nybegynder
18. april 2004 - 20:49 #16
john_stigers, det har du så ikke helt ret i...en CPU kan nemt virke halvt..det er det samme med Ram, hardware kan nemt være halvdefekt og virke alligevel, dog med mindre fejl.

I Det her tilfælde er det så en CPU der er halvdefekt, det er set før.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2004 - 21:24 #17
har ALDRIG hørt den før.
Avatar billede Syska Mester
18. april 2004 - 21:55 #18
kan ske noget i chippen er fucked :-)
Avatar billede the_email Nybegynder
19. april 2004 - 20:30 #19
ville bare sige at jeg havde en AMD 2400+ som lavede fejl når den blev varm og til sidst brændte af. Bare for at understøtte teorien om at en CPU kan virker "dårligt".
Det var bare det
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2004 - 21:15 #20
ja så virker den jo IKKE mere - og nok pga. for dårlig køling - har intet med sagen at gøre
Avatar billede Syska Mester
19. april 2004 - 21:33 #21
tror vi snart skal have en hardware specielist på banen så vi kan få noget på det rene.... her er jo åbenbart mange meninger